Sebezkušenost jako součást profesní přípravy učitelů: Vývoj kurikula seminářů Sebezkušenostní příprava na profesi I a II /

Disertační práce pojednává o implementaci sebezkušenostních postupů do profesní přípravy učitelů. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je věnována osobnostní složce profesní přípravy učitelů, zabývá se pozicí osobnostní přípravy ve vysokoškolských studijních programec...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Andrášik, Tomáš (Autor práce)
Další autoři: Kratochvílová, Jana, 1964- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2024
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/yv42s/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce pojednává o implementaci sebezkušenostních postupů do profesní přípravy učitelů. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je věnována osobnostní složce profesní přípravy učitelů, zabývá se pozicí osobnostní přípravy ve vysokoškolských studijních programech profesní přípravy učitelů pro druhý stupeň základních škol a představuje sebezkušenostní postupy jako jednu z možností, jak osobnostní přípravu učitelů podpořit. Jádro teoretické části tvoří experiencialita, jakožto specifická forma zkušenostního učení zaměřená na osobnost vzdělávaného. V empirické části práce je pak představena případová studie vývoje kurikula seminářů Sebezkušenostní příprava na profesi I a II, v období šesti po sobě jdoucích akademických let, počínaje rokem 2016/17. Předmětné semináře reprezentují první případ, kdy byly sebezkušenostní postupy systematicky zařazeny do povinného kurikula programu přípravného vzdělávání učitelů pro druhý stupeň základních škol.
The dissertation thesis deals with the implementation of self-experiential practices in the professional preparation of teachers. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part is devoted to the personality-oriented component of the professional preparation of teachers, focusing on the position of personality-oriented preparation in university study programs for teachers for the lower secondary level of primary schools. The thesis presents self-experiential practices as one of the possibilities to support the personality-oriented preparation of teachers. The core of the theoretical part is experientiality, as a specific form of experiential learning focused on the learner's personality. The empirical part of the thesis introduces a case study of the curriculum development of the Self-experiential Preparation for the Profession I and II seminars over six consecutive academic years, starting from the year 2016/17. These seminars represent the first c
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jana Kratochvílová
Fyzický popis:210 listů