Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka /

Předkládaná disertační práce se zabývá rozvíjením sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka, na které se ve výzkumném šetření nahlíží jako na učící se. Díky vlastní zkušenosti s rozvíjením sebehodnocení lze předpokládat, že budou učitelé ve své násle...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Veličková, Jana (Autor práce)
Další autoři: Janíková, Věra, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/mdmia/
Obálka
Popis
Shrnutí:Předkládaná disertační práce se zabývá rozvíjením sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka, na které se ve výzkumném šetření nahlíží jako na učící se. Díky vlastní zkušenosti s rozvíjením sebehodnocení lze předpokládat, že budou učitelé ve své následné praxi schopní efektivněji rozvíjet sebehodnocení svých žáků. Sebehodnocení učícího se je v práci chápáno jako interdisciplinární koncept, který je v rámci teoretických východisek práce ukotven v psychologii, pedagogice a didaktice cizích jazyků. Pro disertační výzkum je stěžejní pojetí sebehodnocení jako procesu od práce s cíli a strategiemi, přes monitoring vlastního výkonu až k jeho vyhodnocení. Další kapitola pak představuje tematické zaměření výzkumů sebehodnocení učícího se i specificky učícího se cizím jazykům, čímž je téma disertace zasazeno do širšího vědecko-výzkumného pole. V závěru kapitoly jsou blíže představy vybrané výzkumy, které jsou pro zaměření disertační práce relevant
This dissertation is concerned with the development of speaking-focused self-assessment among prospective teachers of German as a foreign language. However, the research participants, i.e., the prospective teachers, are viewed as learners in the research. It can be assumed that because of their own experience with developing self-assessment, teachers will be able to promote their students’ self-assessment in their later teaching practice more effectively. In the dissertation, student self-assessment is understood as an interdisciplinary concept anchored in psychology, pedagogy, and foreign language didactics. Central to the dissertation research is the conceptualization of student self-assessment as a process that involves working with goals and strategies, monitoring one's own performance, evaluating it and formulating alterations for the improvement of the performance. After the introduction of the relevant concepts, research on student self-assessment in educational and foreign lan
Popis jednotky:Vedoucí práce: Věra Janíková
Fyzický popis:180 listů