Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí /

Disertační práce Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí se zabývá zkoumáním vlivu výtvarných činností s prvky arteterapie na děti v péči výchovných zařízení. Zejména jsou zkoumány jejich vlivy na potřeby dětí související se sebepojetím a oblastmi...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hájková, Lucie (Autor práce)
Další autoři: Stehlíková Babyrádová, Hana, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/g6yid/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí se zabývá zkoumáním vlivu výtvarných činností s prvky arteterapie na děti v péči výchovných zařízení. Zejména jsou zkoumány jejich vlivy na potřeby dětí související se sebepojetím a oblastmi komunikace, spolupráce a empatie. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativním akčním výzkumem o čtyřech cyklech ve třech různých zařízeních. Úvodní kapitoly se věnují problematice arteterapie a etopedie, poslední z nich je pak cele věnována osobnosti dítěte s poruchami chování a emocí a specifikům, které se pojí s jeho edukací. Ve výzkumné části jsou podrobně popsány a analyzovány realizované výtvarné aktivity a postupy práce.
Dissertation The role of artistic creation in the compensation and re-education of individuals with behavioral and emotional problems and disorders investigates the influence of creative activities with art therapy elements on children in educational institutions' care. In particular, their effects on children's needs related to self-concept and the areas of communication, cooperation and empathy are examined. The research investigation was carried out by qualitative action research over four cycles in three different facilities. The introductory chapters are devoted to the issue of art therapy and the education of children with behavioral disorders, and the last one is entirely devoted to the personality of a child with behavioral and emotional disorders and the specifics associated with his education. The research part describes and analyses realized creative activities and work procedures.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Hana Stehlíková Babyrádová
Fyzický popis:393 stran