Vývoj dopravního spojení Zlín - Brno /
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem dopravního spojení Zlína s Brnem od 60. let 20. století do současnosti. Práce si klade za cíl zhodnotit, jak se vyvíjela časoprostorová komprese v průběhu sledovaného období a podrobně rozebírá důvody, které k ní vedly. Vlivem investic do silniční a železniční...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2022
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/bcwvo/ |
Shrnutí: | Tato bakalářská práce se zabývá vývojem dopravního spojení Zlína s Brnem od 60. let 20. století do současnosti. Práce si klade za cíl zhodnotit, jak se vyvíjela časoprostorová komprese v průběhu sledovaného období a podrobně rozebírá důvody, které k ní vedly. Vlivem investic do silniční a železniční infrastruktury došlo k výrazným změnám ve spojení. Metodická část popisuje sběr dat a určení systému pro vybírání vhodných spojení metodou využitelných spojů. Analytická část spočívá v posuzování získaných ukazatelů jako minimální, maximální, průměrná a mediánová cestovní doba a také počtu spojů v komparaci s faktografickými údaji, týkajícími se stavu dopravní infrastruktury, z které vychází trasy samotných dopravců. Z výsledků práce se ukázalo, že nejvíce se časoprostorová konvergence projevila u autobusové dopravy a poté u železniční dopravy. Nejméně naopak u individuální automobilové dopravy i přes výstavbu nových dálnic. Avšak nejnižší jízdní doby měla vždy automobilová doprava, a to i This bachelor's thesis deals with the development of the transport connection between Zlín and Brno from the 1960s to the present. The work aims to evaluate how time-space compression developed during the period under review and discusses in detail the reasons that led to it. Due to investments in road and railway infrastructure, there have been significant changes in the connection. The methodological part describes the data collection and determination of the system for selecting suitable connections using the method of usable connections. The analytical part consists in assessing the indicators obtained as the minimum, maximum, average and median travel time as well as the number of connections in comparison with factual data concerning the condition of the transport infrastructure, on which the routes of the carriers themselves are based. The results of the work showed that time-space convergence was most pronounced in bus transport and then in rail transport. On the contrary, the |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Ondřej Šerý |
Fyzický popis: | 54 listů, 3 listy obrazové přílohy |