Kritická geografie rasismu a pohled na svět z učebnic zeměpisu /

Tato práce byla provedena jako reakce na to, že nebyla v českém prostředí provedena analýza učebnic zeměpisu z hlediska rasismu. Cílem je zjistit, zda vybrané učebnice nepodporují v žácích rasistický pohled na svět a na obyvatelstvo, a také zda nešíří rasistické stereotypy. Pomocí obsahové analýzy t...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Jeglová, Lucie (Autor práce)
Další autoři: Daněk, Petr, 1964- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2022
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/hab9n/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato práce byla provedena jako reakce na to, že nebyla v českém prostředí provedena analýza učebnic zeměpisu z hlediska rasismu. Cílem je zjistit, zda vybrané učebnice nepodporují v žácích rasistický pohled na svět a na obyvatelstvo, a také zda nešíří rasistické stereotypy. Pomocí obsahové analýzy textu učebnic bylo zjištěno, že všechny čtyři vybrané učebnice podporovaly v žácích rasistické představy. Jako podpora v boji proti těmto stereotypům byly vytvořeny dva návrhy aktivit a úkolů, které mohou pomoci nabourat rasové stereotypy a předsudky žáků.
This diploma thesis was written as a response to a lack of analyses of racism in Czech geographic textbook. The purpose of this thesis is to find out whether the textbooks are promoting racist views of the world and its people, and whether they spread racist stereotypes. Using content analysis, it was found out that all four textbooks are promoting racist views. As a help in the fight against the racist stereotypes, two proposals of activities and exercises were made, which can challenge students’ racist stereotypes and prejudice.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Daněk
Fyzický popis:91 listů : ilustrace