Trvale udržitelný rozvoj litovelského regionu. Rozvoj kompetencí žáků gymnázií /

Cílem diplomové práce je vytvoření výukového programu, který se zaměřuje na rozvoj kompetencí žáků v klíčových oblastech udržitelného rozvoje se zaměřením na Českou republiku a místní region (konkrétně litovelský region). První teoretická část se zabývá historií a současným stavem trvale udržitelnéh...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bačovský, Daniel (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2022
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/idvk9/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem diplomové práce je vytvoření výukového programu, který se zaměřuje na rozvoj kompetencí žáků v klíčových oblastech udržitelného rozvoje se zaměřením na Českou republiku a místní region (konkrétně litovelský region). První teoretická část se zabývá historií a současným stavem trvale udržitelného rozvoje ve světě a v České republice, společně s charakteristikou vzdělávací politiky a způsoby implementace daného výukového směru v rámci formálních vzdělávacích systémů. Druhá praktická část je tvořena uceleným výukovým programem zaměřeným na rozvoj kompetencí v oblasti udržitelného rozvoje na příkladu litovelského regionu. Součásti programu je metodický komentář, kde jsou uvedeny vhodné výukové metody (zejména metody diskusní) a výukové formy (zejména skupinová) uplatnitelné v gymnaziální praxi. Vybraná část programu byla prakticky ověřena na skupině žáků na Gymnáziu Jana Opletala v Litovli a na Gymnáziu a ZUŠ ve Šlapanicích a kriticky zhodnocena.
The aim of the thesis is to create a teaching program that focuses on the development of student's competences in key areas of sustainable development with an emphasis on the Czech Republic and the local region (especially the Litovel region). The first theoretical part deals with the history and the current state of sustainable development in the World and in the Czech Republic, together with the characteristics of educational policy and the ways of implementation of the given teaching direction within formal educational systems. The second practical part consists of a comprehensive teaching program focused on the development of competences in the field of sustainable development on the example of the Litovel region. The program also includes the methodological commentary, where appropriate teaching methods (especially discussion methods) and teaching forms (especially group teaching), applicable in grammar school practice, are presented. The chosen part of the program was practically
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:84 listů, 17 listů přílohy (tabulky, mapy)