Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení /
Cílem disertační práce je popsat, které komunikační strategie používají úspěšní žáci v řečové dovednosti mluvení v angličtině jako cizím jazyce na konci nižšího sekundárního vzdělávání při konkrétních jazykových úlohách v testu KET, které komunikační strategie přitom deklarují a které komunikační st...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2021
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/vit0j/ |
Shrnutí: | Cílem disertační práce je popsat, které komunikační strategie používají úspěšní žáci v řečové dovednosti mluvení v angličtině jako cizím jazyce na konci nižšího sekundárního vzdělávání při konkrétních jazykových úlohách v testu KET, které komunikační strategie přitom deklarují a které komunikační strategie používají obecně nad rámec daných úloh. Pro zjištění komunikačních strategií byly analyzovány transkripce audiozáznamů a videozáznamů realizace úloh a jejich deklarované použití je zjišťováno pomocí nástroje využívajícího komiksové bubliny a pomocí polostrukturovaného interview. Komunikační strategie jsou zasazeny do kontextu řečové dovednosti mluvení, je tudíž zkoumán i celkový mluvený projev těchto žáků a jeho typické znaky pohledem konverzační analýzy. Prostřednictvím polostrukturovaného interview je rovněž zjišťováno, jak se tito úspěšní žáci učí řečové dovednosti mluvení, jaká jsou jejich přesvědčení a jaký je jejich postoj k chybování. Výsledky výzkumného šetření dokládají snah The aim of the thesis is to describe which communication strategies are applied by good language learners in speaking English as a foreign language at the end of lower secondary education in specific language tasks of the KET test, which communication strategies are declared by them, and which communication strategies are used by them in general and not solely in the limited setting of the specific tasks. Communication strategies are analysed from audio- and video-recordings transcriptions of the task completion and their declared application is observed via a research instrument using templates and via a semi-structured interview. Furthermore, communication strategies are placed within the context of speaking as a language skill and in relation to this, these pupils’ overall speaking is observed as well as its typical features from the perspective of conversation analysis. By the means of the semi-structured interview, these good language learners’ process of learning speaking as a la |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Kateřina Vlčková |
Fyzický popis: | 166 listů |