Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely /
Tato disertační práce představuje problematiku konstrukčního výzkumu jako relativně nového přístupu v pedagogickém výzkumu, jenž by mohl účinně překlenout propast mezi výzkumem a praxí ve formálním vzdělávání. Cílem této disertační práce bylo: 1) vytvořit učebnici pro výuku English for Information T...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2021
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/ck7gl/ |
LEADER | 05235ctm a22007697i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006478718 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20221202084926.0 | ||
008 | 210226s2021 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2021-05-10 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)381653 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 |e rda | ||
072 | 7 | |a 37.016 |x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 811.111 |2 MRF | ||
080 | |a 37.012 |2 MRF | ||
080 | |a 81'24 |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.64(075) |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.26/.27 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Ellederová, Eva |7 ola20221170082 |% UČO 25940 |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Design-based research of an ESP coursebook |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely / |c Eva Ellederová |
264 | 0 | |c 2021 | |
300 | |a 273 listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Tomáš Janík | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2021 | ||
520 | 2 | |a Tato disertační práce představuje problematiku konstrukčního výzkumu jako relativně nového přístupu v pedagogickém výzkumu, jenž by mohl účinně překlenout propast mezi výzkumem a praxí ve formálním vzdělávání. Cílem této disertační práce bylo: 1) vytvořit učebnici pro výuku English for Information Technology, pro jejíž tvorbu dosud neexistují jasné pokyny či instrukce; 2) validovat stávající teorie tvorby učebnic pro výuku anglického jazyka, popřípadě teorie osvojování cizího jazyka; 3) vyvinout nové teorie tvorby učebnic pro výuku angličtiny pro specifické účely (ESP). V teoretické rovině práce upozornila na dosavadní stav konstrukčního výzkumu učebních materiálů pro výuku cizích jazyků a odhalila „bílá místa“ především v oblasti konstrukčního výzkumu učebnic pro výuku ESP, která se tak stala východiskem pro realizovaný výzkum. Teoretická část také vymezila konceptuální rámec tvorby sylabu a učebnic pro výuku ESP a procesu jejich hodnocení, ze kterého konstrukční výzkum učebnice vychá |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a This doctoral thesis frames the concept of design-based research as a relatively new approach in pedagogical research which could effectively bridge the gap between research and practice in education. The aim of the thesis was: 1) to design a coursebook English for Information Technology for the design of which there are no clear principles; 2) to validate the existing theories of English language teaching (ELT) coursebooks design or the theories of second language acquisition; 3) to develop new theories of English for specific purposes (ESP) coursebooks design. At the theoretical level, the thesis drew attention to the current state of design-based research of foreign language learning materials and revealed “research gaps” especially in the field of ESP coursebooks design-based research, which became the research starting point. The theoretical part also defined the conceptual framework of syllabus design and ESP coursebooks design and evaluation, which formed the basis of the ESP co |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a angličtina |7 ph114056 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a didaktické testy |7 ph119433 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a English for Specific Purposes |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a jazyková výuka |7 ph162894 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a konstrukční výzkum |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a pedagogický výzkum |7 ph124017 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a učebnice |7 ph126974 |x analýza |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a educational research |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a educational tests and measurements |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a English language |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a language teaching and learning |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a textbooks |x analysis |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Specializace v pedagogice (čtyřleté) |b Didaktika cizího jazyka |c PdF D-SPE4 DCIJ (DCIJ) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Janík, Tomáš, |d 1977- |7 mzk2002103161 |% UČO 17210 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Institut výzkumu školního vzdělávání |7 kn20110329030 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/ck7gl/ |
CAT | |c 20210226 |l MUB01 |h 0420 | ||
CAT | |a PELOUSKOVA |b 02 |c 20210311 |l MUB01 |h 1150 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210416 |l MUB01 |h 2324 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210416 |l MUB01 |h 2325 | ||
CAT | |c 20210510 |l MUB01 |h 0933 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1039 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2025 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1322 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20211123 |l MUB01 |h 1554 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220131 |l MUB01 |h 0007 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220407 |l MUB01 |h 1838 | ||
CAT | |a VACOVAX |b 02 |c 20221202 |l MUB01 |h 0849 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230923 |l MUB01 |h 1438 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20250623 |l MUB01 |h 0936 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2021-05-10 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-610 |5 3201108624 |8 20210311 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20210311 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-610 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |