Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely /

Tato disertační práce představuje problematiku konstrukčního výzkumu jako relativně nového přístupu v pedagogickém výzkumu, jenž by mohl účinně překlenout propast mezi výzkumem a praxí ve formálním vzdělávání. Cílem této disertační práce bylo: 1) vytvořit učebnici pro výuku English for Information T...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Ellederová, Eva (Autor práce)
Další autoři: Janík, Tomáš, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2021
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/ck7gl/
Obálka
LEADER 05235ctm a22007697i 4500
001 MUB01006478718
003 CZ BrMU
005 20221202084926.0
008 210226s2021 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2021-05-10 
035 |a (ISMU-VSKP)381653 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 37.016  |x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 811.111  |2 MRF 
080 |a 37.012  |2 MRF 
080 |a 81'24  |2 MRF 
080 |a 37.091.64(075)  |2 MRF 
080 |a 37.091.26/.27  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Ellederová, Eva  |7 ola20221170082  |% UČO 25940  |4 dis 
242 1 0 |a Design-based research of an ESP coursebook  |y eng 
245 1 0 |a Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely /  |c Eva Ellederová 
264 0 |c 2021 
300 |a 273 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Tomáš Janík 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2021 
520 2 |a Tato disertační práce představuje problematiku konstrukčního výzkumu jako relativně nového přístupu v pedagogickém výzkumu, jenž by mohl účinně překlenout propast mezi výzkumem a praxí ve formálním vzdělávání. Cílem této disertační práce bylo: 1) vytvořit učebnici pro výuku English for Information Technology, pro jejíž tvorbu dosud neexistují jasné pokyny či instrukce; 2) validovat stávající teorie tvorby učebnic pro výuku anglického jazyka, popřípadě teorie osvojování cizího jazyka; 3) vyvinout nové teorie tvorby učebnic pro výuku angličtiny pro specifické účely (ESP). V teoretické rovině práce upozornila na dosavadní stav konstrukčního výzkumu učebních materiálů pro výuku cizích jazyků a odhalila „bílá místa“ především v oblasti konstrukčního výzkumu učebnic pro výuku ESP, která se tak stala východiskem pro realizovaný výzkum. Teoretická část také vymezila konceptuální rámec tvorby sylabu a učebnic pro výuku ESP a procesu jejich hodnocení, ze kterého konstrukční výzkum učebnice vychá  |% cze 
520 2 9 |a This doctoral thesis frames the concept of design-based research as a relatively new approach in pedagogical research which could effectively bridge the gap between research and practice in education. The aim of the thesis was: 1) to design a coursebook English for Information Technology for the design of which there are no clear principles; 2) to validate the existing theories of English language teaching (ELT) coursebooks design or the theories of second language acquisition; 3) to develop new theories of English for specific purposes (ESP) coursebooks design. At the theoretical level, the thesis drew attention to the current state of design-based research of foreign language learning materials and revealed “research gaps” especially in the field of ESP coursebooks design-based research, which became the research starting point. The theoretical part also defined the conceptual framework of syllabus design and ESP coursebooks design and evaluation, which formed the basis of the ESP co  |9 eng 
650 0 7 |a angličtina  |7 ph114056  |2 czenas 
650 0 7 |a didaktické testy  |7 ph119433  |2 czenas 
650 0 7 |a English for Specific Purposes  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a jazyková výuka  |7 ph162894  |2 czenas 
650 0 7 |a konstrukční výzkum  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a pedagogický výzkum  |7 ph124017  |2 czenas 
650 0 7 |a učebnice  |7 ph126974  |x analýza  |2 czenas 
650 0 9 |a educational research  |2 eczenas 
650 0 9 |a educational tests and measurements  |2 eczenas 
650 0 9 |a English language  |2 eczenas 
650 0 9 |a language teaching and learning  |2 eczenas 
650 0 9 |a textbooks  |x analysis  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Specializace v pedagogice (čtyřleté)  |b Didaktika cizího jazyka  |c PdF D-SPE4 DCIJ (DCIJ)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Janík, Tomáš,  |d 1977-  |7 mzk2002103161  |% UČO 17210  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Institut výzkumu školního vzdělávání  |7 kn20110329030  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/ck7gl/ 
CAT |c 20210226  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20210311  |l MUB01  |h 1150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 2324 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 2325 
CAT |c 20210510  |l MUB01  |h 0933 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1039 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2025 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1322 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211123  |l MUB01  |h 1554 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220131  |l MUB01  |h 0007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220407  |l MUB01  |h 1838 
CAT |a VACOVAX  |b 02  |c 20221202  |l MUB01  |h 0849 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230923  |l MUB01  |h 1438 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20250623  |l MUB01  |h 0936 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2021-05-10 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-610  |5 3201108624  |8 20210311  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20210311 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-610  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP