Terénní výuka v okolí Brněnské přehrady /

Bakalářská práce se zabývá návrhem terénní výuky pro žáky vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií v okolí Brněnské přehrady. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části je popsána terénní výuka, její cíle, příprava a její zařazení do konceptu kurikulárních dokume...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Křížová, Vendula (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/bhvw1/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářská práce se zabývá návrhem terénní výuky pro žáky vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií v okolí Brněnské přehrady. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části je popsána terénní výuka, její cíle, příprava a její zařazení do konceptu kurikulárních dokumentů. V dalších kapitolách je uvedena fyzickogeografická charakteristika vybrané lokality. Praktická část obsahuje návrh terénní výuky, metodické listy pro učitele, kde je zohledněna přípravná, realizační a hodnotící fáze terénní výuky a pracovní listy, které se zpracovávají v průběhu terénní výuky. Terénní výuka je zaměřena na témata vodní hráze, geomorfologie fluviálních tvarů a dějiny hradu Veveří, zvláště chráněná území, pedologii a práci s mapou. Návrh terénní výuky může učitelům zeměpisu posloužit jako podklad pro její realizaci v okolí Brněnské přehrady.
This bachelor thesis is about the field teaching designing for students of higher grades of multi-year and four-year grammar schools in areas within The Brno Reservoir surroundings. The thesis is divided into two parts such as theoretical and practical. The first part describes field teaching itself, its goals, preparation and its inclusion into the concept of curricular documents. In the following chapters is presented the physical-geographical characteristic of the selected locality. The practical part contains the field teaching concept, methodological sheets for teachers, which take account into the preparation, implementation and evaluation phases of field teaching, and worksheets, which are processed during the field teaching. Field education is directed on themes like, water dams, geomorphlogy fluvial shapes, history of castle Veveří, protected areas, paedology and work with map.The field teaching concept may be used by geography teachers as a source of field teaching implementa
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:46 listů, 23 nečíslovaných listů příloh : fotografie, ilustrace, mapy