Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva) /
Dizertační práce se zaměřuje na příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce. Ačkoliv jsou v českém prostředí jedním z hlavních cílů vzdělávání již od roku 2007, stále se ukazuje, že tento konstrukt není pro učitele srozumitelný. Předkládaná práce se proto soustředí na jednu z nich...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2020
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/rtz3g/ |
LEADER | 05517ctm a22008177i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006465613 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20201024200059.0 | ||
008 | 200620s2020 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2020-09-21 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)370133 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 |e rda | ||
072 | 7 | |a 37 |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 37.03 |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.321 |2 MRF | ||
080 | |a 159.955 |2 MRF | ||
080 | |a 5:37.016 |2 MRF | ||
080 | |a 373.3 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Češková, Tereza |% UČO 209756 |* [absolvent PdF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Opportunities to develop a problem-solving competence in primary education (using an example of primary science) |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva) / |c Tereza Češková |
264 | 0 | |c 2020 | |
300 | |a 150 listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Tomáš Janík | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020 | ||
520 | 2 | |a Dizertační práce se zaměřuje na příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce. Ačkoliv jsou v českém prostředí jedním z hlavních cílů vzdělávání již od roku 2007, stále se ukazuje, že tento konstrukt není pro učitele srozumitelný. Předkládaná práce se proto soustředí na jednu z nich - kompetenci k řešení problémů - a jejím cílem je popsat, jaké příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů žáci dostávají, a zároveň vytvořit soupis doporučení, která se k výuce beroucí ohled na tuto kompetenci vztahují. Výzkumný soubor je tvořen videozáznamy výuky přírodovědné části vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (2. období). Data byla pořízena v rámci IVŠV videostudie ve školním roce 2010/2011. Celkově bylo natočeno 10 vyučovacích hodin, a to u pěti náhodně vybraných učitelů vždy ve dvou po sobě jdoucích vyučovacích hodinách. Všechny videozáznamy byly transkribovány a analyzovány pomocí obsahové analýzy, základních deskriptivních statistik, konverzační analýzy a analýzy k |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The thesis focuses on the opportunities to develop a problem-solving competence in the instruction. Although competences have been one of the main aims of Czech curricula since 2007, the concept of competence is not comprehensible enough for the teachers. Thus, the study chooses one of them - the problem-solving competence and aims to describe which of opportunities to develop a problem-solving competence pupils gain in instruction and to create a list of recommendations for problem-oriented instruction. The research sample consists of 10 video recordings of primary Science lessons as we consider them as suitable for developing a problem-solving competence. The data were collected as a part of the IRSE Videostudy (Institute for Research in School Education, Masaryk University, Czech Republic) in 2010/2011. Five classes in the fifth grade of primary school were randomly selected, and no special task was set, so the lessons are taken to represent a typical Czech Science lesson. In each c |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a klíčové kompetence |7 ph165772 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a kompetence k řešení problémů |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a pedagogické dovednosti |7 ph157201 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a problémové vyučování |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a přírodovědné předměty |7 ph124942 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a řešení problémů |7 ph137287 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a základní školy |7 ph116795 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a základní vzdělávání |7 ph614633 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a elementary school education |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a elementary schools |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a key competencies |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a natural history school subjects |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a problem solving |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a teaching skills |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Pedagogika (čtyřleté) |b Pedagogika |c PdF D-PD4 PG (PG) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Janík, Tomáš, |d 1977- |7 mzk2002103161 |% UČO 17210 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Institut výzkumu školního vzdělávání |7 kn20110329030 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/rtz3g/ |
CAT | |c 20200620 |l MUB01 |h 0420 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200622 |l MUB01 |h 0149 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200622 |l MUB01 |h 0150 | ||
CAT | |a PELOUSKOVA |b 02 |c 20200723 |l MUB01 |h 0857 | ||
CAT | |c 20200921 |l MUB01 |h 1102 | ||
CAT | |a FUKSOVAX |b 02 |c 20201024 |l MUB01 |h 2000 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20201123 |l MUB01 |h 1831 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210416 |l MUB01 |h 2325 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1037 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2023 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1318 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20211123 |l MUB01 |h 1554 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220131 |l MUB01 |h 0007 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220407 |l MUB01 |h 1838 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230923 |l MUB01 |h 1438 | ||
CAT | |c 20240209 |l MUB01 |h 1158 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2020-09-21 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-603 |5 3201106389 |8 20200723 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20200723 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-603 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |