Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva) /

Dizertační práce se zaměřuje na příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce. Ačkoliv jsou v českém prostředí jedním z hlavních cílů vzdělávání již od roku 2007, stále se ukazuje, že tento konstrukt není pro učitele srozumitelný. Předkládaná práce se proto soustředí na jednu z nich...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Češková, Tereza (Autor práce)
Další autoři: Janík, Tomáš, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/rtz3g/
Obálka
LEADER 05517ctm a22008177i 4500
001 MUB01006465613
003 CZ BrMU
005 20201024200059.0
008 200620s2020 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-09-21 
035 |a (ISMU-VSKP)370133 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 37.03  |2 MRF 
080 |a 37.091.321  |2 MRF 
080 |a 159.955  |2 MRF 
080 |a 5:37.016  |2 MRF 
080 |a 373.3  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Češková, Tereza  |% UČO 209756  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Opportunities to develop a problem-solving competence in primary education (using an example of primary science)  |y eng 
245 1 0 |a Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva) /  |c Tereza Češková 
264 0 |c 2020 
300 |a 150 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Tomáš Janík 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020 
520 2 |a Dizertační práce se zaměřuje na příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce. Ačkoliv jsou v českém prostředí jedním z hlavních cílů vzdělávání již od roku 2007, stále se ukazuje, že tento konstrukt není pro učitele srozumitelný. Předkládaná práce se proto soustředí na jednu z nich - kompetenci k řešení problémů - a jejím cílem je popsat, jaké příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů žáci dostávají, a zároveň vytvořit soupis doporučení, která se k výuce beroucí ohled na tuto kompetenci vztahují. Výzkumný soubor je tvořen videozáznamy výuky přírodovědné části vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (2. období). Data byla pořízena v rámci IVŠV videostudie ve školním roce 2010/2011. Celkově bylo natočeno 10 vyučovacích hodin, a to u pěti náhodně vybraných učitelů vždy ve dvou po sobě jdoucích vyučovacích hodinách. Všechny videozáznamy byly transkribovány a analyzovány pomocí obsahové analýzy, základních deskriptivních statistik, konverzační analýzy a analýzy k  |% cze 
520 2 9 |a The thesis focuses on the opportunities to develop a problem-solving competence in the instruction. Although competences have been one of the main aims of Czech curricula since 2007, the concept of competence is not comprehensible enough for the teachers. Thus, the study chooses one of them - the problem-solving competence and aims to describe which of opportunities to develop a problem-solving competence pupils gain in instruction and to create a list of recommendations for problem-oriented instruction. The research sample consists of 10 video recordings of primary Science lessons as we consider them as suitable for developing a problem-solving competence. The data were collected as a part of the IRSE Videostudy (Institute for Research in School Education, Masaryk University, Czech Republic) in 2010/2011. Five classes in the fifth grade of primary school were randomly selected, and no special task was set, so the lessons are taken to represent a typical Czech Science lesson. In each c  |9 eng 
650 0 7 |a klíčové kompetence  |7 ph165772  |2 czenas 
650 0 7 |a kompetence k řešení problémů  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a pedagogické dovednosti  |7 ph157201  |2 czenas 
650 0 7 |a problémové vyučování  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a přírodovědné předměty  |7 ph124942  |2 czenas 
650 0 7 |a řešení problémů  |7 ph137287  |2 czenas 
650 0 7 |a základní školy  |7 ph116795  |2 czenas 
650 0 7 |a základní vzdělávání  |7 ph614633  |2 czenas 
650 0 9 |a elementary school education  |2 eczenas 
650 0 9 |a elementary schools  |2 eczenas 
650 0 9 |a key competencies  |2 eczenas 
650 0 9 |a natural history school subjects  |2 eczenas 
650 0 9 |a problem solving  |2 eczenas 
650 0 9 |a teaching skills  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika (čtyřleté)  |b Pedagogika  |c PdF D-PD4 PG (PG)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Janík, Tomáš,  |d 1977-  |7 mzk2002103161  |% UČO 17210  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Institut výzkumu školního vzdělávání  |7 kn20110329030  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/rtz3g/ 
CAT |c 20200620  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200622  |l MUB01  |h 0149 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200622  |l MUB01  |h 0150 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20200723  |l MUB01  |h 0857 
CAT |c 20200921  |l MUB01  |h 1102 
CAT |a FUKSOVAX  |b 02  |c 20201024  |l MUB01  |h 2000 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201123  |l MUB01  |h 1831 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 2325 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1037 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2023 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1318 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211123  |l MUB01  |h 1554 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220131  |l MUB01  |h 0007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220407  |l MUB01  |h 1838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230923  |l MUB01  |h 1438 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1158 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-09-21 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-603  |5 3201106389  |8 20200723  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20200723 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-603  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP