Životní prostředí regionu Litovelsko v gymnaziální výuce /

Cílem bakalářské práce je vytvořit metodické a teoretické zpracování průřezového tématu Environmentální výchova, z tematického okruhu Životní prostředí České republiky a regionu dle aktuálních kurikulárních dokumentů. Teoretická část zahrnuje charakteristiku a aktuální stav životního prostředí České...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bačovský, Daniel (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/yfuoa/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem bakalářské práce je vytvořit metodické a teoretické zpracování průřezového tématu Environmentální výchova, z tematického okruhu Životní prostředí České republiky a regionu dle aktuálních kurikulárních dokumentů. Teoretická část zahrnuje charakteristiku a aktuální stav životního prostředí České republiky a Litovelského regionu. V metodické části jsou popsány vhodné cíle a prostředky EVVO a výukové formy (skupinová) a metody (Role play, Carousel aj.) uplatnitelné v gymnaziální praxi. Současně je v metodické části zpracována série výukových programů, včetně podpůrné teoretické učebnice pro pedagogy, pracovních listů a podpůrných materiálů. Součástí práce je i ověření programů, jež zahrnuje kritické zhodnocení.
The aim of the bachelor thesis is to create a methodical and theoretic process fot the Environmental Education cross-cutting subject, specifically from the topic titled Environment of Czech Republic and region, and according to current curriculum documents. Theoretical part includes a characteristic and current situation of the Environment of Czech Republic and Litovel´s region. In the methodical part, convenient goals and EVVO tools, educational form (working in groups) and methods (Role play, Carousel etc.) applicable in Grammar schools are described. Simultaneously, a series of educational programs including a supportive theoretical book for pedagogists, work sheets and supportive materials is processed in the methodical part. The evaluation of the programs, which includes critical evaluation, is involved as well.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:53 listů, 48 nečíslovaných listů příloh : ilustrace