Životní prostředí regionu Litovelsko v gymnaziální výuce /
Cílem bakalářské práce je vytvořit metodické a teoretické zpracování průřezového tématu Environmentální výchova, z tematického okruhu Životní prostředí České republiky a regionu dle aktuálních kurikulárních dokumentů. Teoretická část zahrnuje charakteristiku a aktuální stav životního prostředí České...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/yfuoa/ |
Shrnutí: | Cílem bakalářské práce je vytvořit metodické a teoretické zpracování průřezového tématu Environmentální výchova, z tematického okruhu Životní prostředí České republiky a regionu dle aktuálních kurikulárních dokumentů. Teoretická část zahrnuje charakteristiku a aktuální stav životního prostředí České republiky a Litovelského regionu. V metodické části jsou popsány vhodné cíle a prostředky EVVO a výukové formy (skupinová) a metody (Role play, Carousel aj.) uplatnitelné v gymnaziální praxi. Současně je v metodické části zpracována série výukových programů, včetně podpůrné teoretické učebnice pro pedagogy, pracovních listů a podpůrných materiálů. Součástí práce je i ověření programů, jež zahrnuje kritické zhodnocení. The aim of the bachelor thesis is to create a methodical and theoretic process fot the Environmental Education cross-cutting subject, specifically from the topic titled Environment of Czech Republic and region, and according to current curriculum documents. Theoretical part includes a characteristic and current situation of the Environment of Czech Republic and Litovel´s region. In the methodical part, convenient goals and EVVO tools, educational form (working in groups) and methods (Role play, Carousel etc.) applicable in Grammar schools are described. Simultaneously, a series of educational programs including a supportive theoretical book for pedagogists, work sheets and supportive materials is processed in the methodical part. The evaluation of the programs, which includes critical evaluation, is involved as well. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 53 listů, 48 nečíslovaných listů příloh : ilustrace |