Eva Dřízgová-Jirušová, umělecký profil a analýza pedagogické činnosti /
Tato práce je zaměřena na osobnost umělkyně a pedagožky Evy Dřízgové-Jirušové, včetně analýzy jejich pedagogických metod prostřednictvím deskriptivní případové studie. Práce je členěna do dvou částí, z nichž první tvoří ucelený monografický portrét umělkyně. Je zde v časové posloupnosti podrobně zpr...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/gat2r/ |
Shrnutí: | Tato práce je zaměřena na osobnost umělkyně a pedagožky Evy Dřízgové-Jirušové, včetně analýzy jejich pedagogických metod prostřednictvím deskriptivní případové studie. Práce je členěna do dvou částí, z nichž první tvoří ucelený monografický portrét umělkyně. Je zde v časové posloupnosti podrobně zpracována její divadelní, koncertní a publikační činnost. Specifický pedagogický styl Evy Dřízgové-Jirušové je předmětem druhé části, jejímž cílem je popis a analýza metodických postupů při výuce sólového zpěvu. Pro analýzu výukových metod byl aplikován kvalitativní výzkum případové studie při uplatnění metody pozorování. Mnohopřípadová studie studentek sólového zpěvu byla realizována v dlouhodobém časovém horizontu. Efektivitu potvrdila provedená akustická analýza hlasu na základě software lingWaves. Tato druhá část je reflexí výuky sólového zpěvu v podání Evy Dřízgové-Jirušové a nabízí užitečné metodické směry a východiska pro výuku sólového zpěvu. This work is aimed at the personality of artist and teacher Eva Dřízgová-Jirušová, including the analysis of her teaching methods using a descriptive case study. The work is divided into two parts, the first of which represents a complete monographic portrait of the artist. The theatrical as well as concert and publication activities are elaborated in detail in the time sequence in this work. Eva Dřízgová-Jirušová's specific teaching style is the subject of the second part, in which the analysis of teaching methods of solo singing is described. A qualitative case study was applied for the analysis of the teaching methods, using the observation method. The multi-case study of solo singers was carried out in the long term horizon. The effectiveness of the acoustic voice analysis was confirmed based on the lingWaves software. This second part is a reflection of the teaching of solo singing performed by Eva Dřízgová-Jirušová and offers the useful methodical trends and directions for teachi |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Richter |
Fyzický popis: | 241 listů |