Vliv třetího rozměru na využití kartografické vizualizace /
Diplomová práce se zabývá rozdíly z hlediska práce se 2D a pseudo 3D kartografickými vizualizacemi mezi různými uživatelskými skupinami. Byly vybrány uživatelské skupiny z hlediska rozdílného věku a odlišné úrovně prostorových schopností. Byly porovnány dvě věkové skupiny (12-19 let a 20-27 let) v s...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/g3nw1/ |
Shrnutí: | Diplomová práce se zabývá rozdíly z hlediska práce se 2D a pseudo 3D kartografickými vizualizacemi mezi různými uživatelskými skupinami. Byly vybrány uživatelské skupiny z hlediska rozdílného věku a odlišné úrovně prostorových schopností. Byly porovnány dvě věkové skupiny (12-19 let a 20-27 let) v souvislosti se zapamatováním si informací z 2D a pseudo 3D vizualizací. V rámci výzkumu byl testován vliv úrovně prostorových schopností účastníků na počet správných odpovědí po zapamatování zobrazených vizualizací o různé rozměrovosti. Součástí výzkumu byl také dotazník zaměřený na zjištění určitých vlastností účastníků. Z celkového počtu 118 účastníků bylo statisticky analyzováno 105 testů a na základě výsledků byly potvrzeny či vyvráceny stanovené hypotézy. Byla nalezena statisticky významná korelace mezi úrovní prostorových schopností účastníků a počtu správných odpovědí při práci se pseudo 3D vizualizacemi. Předpoklad, že účastníci, kteří uvedou, že často hrají videohry, budou dosahovat This diploma thesis deals with differences between user groups in terms of work with 2D and pseudo 3D cartographic visualizations. User groups with different age and different spatial abilities levels were chosen. Two different age groups of students (12-19 years old and 20-27 years old) in relation to remembering of information from 2D and pseudo 3D visualizations were compared. Within the research, the impact of user’s spatial abilities on number of correct answers after remembering displayed visualizations with different dimensions was tested. In the second part of the research, all participants filled in the questionnaire to find out the specific user’s features. In total, 118 participants were involved in the research, however, only 105 tests were statistically analyzed and used for the confirmation or rejection of established hypotheses. The positive correlation between participant’s spatial abilities level and count of correct answers after working with pseudo 3D visualizations |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Zdeněk Stachoň |
Fyzický popis: | 84 listů, 16 nečíslovaných listů příloh : ilustrace |