Elektronická média v muzejní a galerijní praxi /

Cílem předložené disertační práce je prozkoumání možností využití elektronických médií v galerijním a muzejním prostoru, a to s důrazem na nová revoluční technologická řešení virtuální a augmentované reality v tomto prostředí. Technologický pokrok teprve v roce 2016 umožnil vznik prvních masově prod...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Charvát, Jan (Autor práce)
Další autoři: Noga, Pavel, 1969- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/q51tn/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem předložené disertační práce je prozkoumání možností využití elektronických médií v galerijním a muzejním prostoru, a to s důrazem na nová revoluční technologická řešení virtuální a augmentované reality v tomto prostředí. Technologický pokrok teprve v roce 2016 umožnil vznik prvních masově produkovaných hardwarových řešení systémů virtuální reality. Ty poskytují prostor pro realizaci nových druhů inovativních interaktivních projektů v oblasti zprostředkování umění. Teoretická část textu přibližuje vývoj zprostředkování umění a kulturního dědictví skrze elektronická zařízení a konkretizuje jej vybranými příklady z praxe. Dílčím cílem teoretické části práce je představení cesty technologického vývoje k technologiím virtuální a augmentované reality, které mají potenciál stát se vyústěním vizuální kultury západní společnosti založené na internetu a technologiích. Objasnění tohoto potenciálu je v teoretické části práce realizováno uvedením těchto technologií do širších souvislostí celk
The aim of the dissertation thesis is to explore possibilities of using electronic media in the galleries and museums; with an emphasis on new revolutionary technological solutions of virtual and augmented reality in this space. Technological progress in 2016 enabled the emergence of the first mass-produced hardware solutions of virtual reality systems. Those systems provide ground for the realization of new types of innovative interactive projects in the field of art mediation. The theoretical part of the text draws attention to the development of the mediation of art and cultural heritage through electronic devices and gives specific examples of their practical use. The partial aim of the theoretical part is to present the path of technological advancement to the systems of virtual and augmented reality, which have the potential to become the outcome of the visual culture based on the Internet and technologies of the Western society. Explanation of this potential is realized in the t
Popis jednotky:Vedoucí práce: Pavel Noga
Fyzický popis:128 listů