Výtvarná edukace uprchlíků - muslimů na základních školách v České republice /

Disertační práce si klade za cíl popsat postoj uprchlíků-muslimů ke vzdělávací oblasti Umění a kultura s důrazem na výtvarnou výchovu. Teoretická část je věnována obecnému ukotvení problematiky do širšího kontextu tématu migrace a představuje přístupy, které tvoří konceptuální rámec práce. Empirická...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kaličinská, Eva, 1980- (Autor práce)
Další autoři: Horáček, Radek, 1959- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/wmejy/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce si klade za cíl popsat postoj uprchlíků-muslimů ke vzdělávací oblasti Umění a kultura s důrazem na výtvarnou výchovu. Teoretická část je věnována obecnému ukotvení problematiky do širšího kontextu tématu migrace a představuje přístupy, které tvoří konceptuální rámec práce. Empirická část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je prozkoumat, jak probíhá setkání uprchlíků-muslimů s výtvarnou tvorbou, co jim přináší výtvarná tvorba a dále, jak probíhá vzdělávání žáků uprchlíků na základní škole ve vzdělávací oblasti Umění a kultura s důrazem na výtvarnou výchovu. Z obecného metodologického hlediska je předkládaná práce kvalitativní výzkumné šetření. Především prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s žáky a učiteli výtvarné výchovy byla získána výzkumná data, která byla následně podrobena analýze a interpretaci.
The dissertation targets on describing Muslim refugee´s attitude to the educational field of Art and Culture emphasized on art. The teoretical part brings general anchoring in wider context of the refugee theme and introduces approaches, from the conceptual frame of the work is made. The empirical part concerns on research of the first refugee´s meeting with art and what this meeting brings them. It also concerns on the way how Art and Culture emphasized on art is taught in basic school. From the general methodological point of view the presented work is an explorational research. The research dates were collected mostly with semistructured interviews with the pupils and the teachers of Art and afterward analyzed and interpreted.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Radek Horáček
Fyzický popis:95 stran