Obraz islámu a muslimů v učebnicích zeměpisu. /

V této bakalářské práci se věnuji obsahové analýze učebnic zeměpisu, které jsou v českém školství v současnosti nejpoužívanější. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký obraz by si o islámu, muslimech a muslimských zemích vytvořil student střední školy, pokud by ve svém studiu vycházel pouze z pečlivéh...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kristiánová, Jana (Autor práce)
Další autoři: Daněk, Petr, 1964- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2018
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/dlwjq/
Obálka
Popis
Shrnutí:V této bakalářské práci se věnuji obsahové analýze učebnic zeměpisu, které jsou v českém školství v současnosti nejpoužívanější. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký obraz by si o islámu, muslimech a muslimských zemích vytvořil student střední školy, pokud by ve svém studiu vycházel pouze z pečlivého studia vybraných učebnic. Předmětem analýzy je text, který se věnuje těmto tématům: islámský fundamentalismus, Írán a Izrael, nezávislost Indie a Pákistánu, Afghánistán a diskuze formulace názvů kapitol v učebnicích.
In this bachelor thesis, I deal with content analysis of the currently most used geography textbooks in the Czech educational system. The main objective of the work is to find what kind of image about islam, muslims, and muslim countries would be created by a secondary school students if their only source of study would be the selected textbooks. The subject of the analysis is a text that focuses on the folowing topics: islamic fundamentalism, Iran and Israel, independence of India and Pakistan, Afghanistan, and the form of chapter headings discussion.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Daněk
Fyzický popis:48 listů, 10 listů nečíslovaných příloh