Leoš Janáček a Umělecká beseda (1920-1928) : druhá fáze spolupráce /

Tato historicky orientovaná disertace kriticky „mapuje“ v letech 1920-1928 (pouze na základě použitých a citovaných pramenů a literatury) vývoj vztahu Leoše Janáčka a spolku Umělecká beseda v Praze. Zaměřuje se zejména na Janáčkův vztah k nakladatelství Hudební matice Umělecké besedy a na hudební od...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Lána, Oldřich (Autor práce)
Další autoři: Zahrádka, Jiří, 1970- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2017
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/wf7me/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato historicky orientovaná disertace kriticky „mapuje“ v letech 1920-1928 (pouze na základě použitých a citovaných pramenů a literatury) vývoj vztahu Leoše Janáčka a spolku Umělecká beseda v Praze. Zaměřuje se zejména na Janáčkův vztah k nakladatelství Hudební matice Umělecké besedy a na hudební odbor tohoto spolku. Přesto předkládaná práce neopomíjí výklad výběru všeobecných událostí kolem Umělecké besedy s přihlédnutím k Janáčkovi, neboť skladatel byl mimo jiné čestným členem tohoto spolku od roku 1925. V případě vztahu Janáčka a nakladatelství Hudební matice tato disertace poukázala na celou řadu dalších aspektů: na znovunavázání spolupráce počátkem dvacátých let, na smluvní podmínky, na způsoby financování tisku, na problematiku vydávání jednotlivých Janáčkových kompozic, na vazby Hudební matice na jiné nakladatele a tiskárny ve vztahu k Janáčkovi, na překladatele textů Janáčkových děl pro Hudební matici, na vyúčtování Janáčkových autorských honorářů a příjmů u besedního nakladate
The dissertation is historically oriented study, which critically examines a development of the relationship between composer Leoš Janáček and the Prague art society called the Umělecká Beseda (especially its music publishing firm Hudební Matice and Music Department) between 1920 and 1928. In this period Hudební Matice published twenty-one Janáček's unique musical compositions (though in some cases in various publications: a piano-vocal score, a pocket score, a full score, a vocal score, parts, etc.) and the biography "Leoš Janáček: The Life and Work" by Max Brod (besides other publishing activities). For Janáček Hudební Matice wasn't just a music publishing firm. Hudebni Matice was for him an international office, which was helping him with number of things: communicating with other people and institutions in foreign countries, lending manuscripts of orchestral material (full scores and parts), taking care of administration of royalties etc. For instance, we proved, that between 1920
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jiří Zahrádka
Fyzický popis:375 stran