Podpora reflexe praxe v učitelském vzdělávání /
Dizertační práce se zabývá podporou reflexe praxe v učitelském vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na přímou podporu reflexe, tj. činnost vzdělavatele, v rámci které podněcuje studentovu reflexi v bezprostřední verbální interakci. Analýza literatury ukázala, že málo rozumíme tomu, jak je podpora refl...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2018
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/174467/pedf_d/ |
| Shrnutí: | Dizertační práce se zabývá podporou reflexe praxe v učitelském vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na přímou podporu reflexe, tj. činnost vzdělavatele, v rámci které podněcuje studentovu reflexi v bezprostřední verbální interakci. Analýza literatury ukázala, že málo rozumíme tomu, jak je podpora reflexe samotnými aktéry vnímána. Hlavním cílem dizertační práce bylo proto zjistit, jak studenti učitelství, jejich vzdělavatelé a vzdělavatelé vzdělavatelů uvažují o podpoře reflexe praxe probíhající v reflektivních seminářích. Výzkum byl realizován s pomocí interpretativní fenomenologické analýzy nestrukturovaných hloubkových rozhovorů a ohniskových skupin a s pomocí analýzy videozáznamů s využitím metodologie self-study. Ukázalo se, že úspěšná podpora reflexe praxe vyžaduje alternativní paradigma výuky, s čímž se těžko vyrovnávali studenti i vyučující. Studenti konfrontovali svá přesvědčení a zažitý způsob jednání s ustavovaným alternativním výukovým paradigmatem, spíše než aby reflektovali, The dissertation deals with the support of reflection on teaching practice in teacher education. This thesis focuses on the direct support of reflection, i.e. the activity of the educator as he or she stimulates the students’ reflection through direct verbal interaction. Analysis of the literature has shown that we lack understanding of how support of reflection is perceived by the participants themselves. The main goal of the dissertation was to find out what student teachers, their educators, and educators of the educators think about the support of reflection on the teaching practice taking place in reflective seminars. The research was carried out with the help of an interpretative phenomenological analysis of unstructured in-depth interviews and focus groups and with the help of analysis of video using self-study methodology. It was discovered that successful support of reflection on teaching practice required an alternative paradigm of teaching, which was difficult for students a |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vlastimil Švec |
| Fyzický popis: | 149 listů |