Místní poplatky a jejich správa /
Rigorózní práce podává stručný, srozumitelný a ucelený katalog osmi místních poplatků, jež na základě zákonného zmocnění mohou obce závadět prostřednictvím obecně závazných vyhlášek. Hlavní pozornost je však věnována správě místních poplatků, resp. řízení o místních poplatcích, vXjejíž souvislosti j...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2015
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/388103/pravf_r/ |
LEADER | 04960ctm a22006617i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006365762 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20180320152840.0 | ||
008 | 160506s2015 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2018-05-14 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)282840 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD010 |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
072 | 7 | |a 35.07 |x Organizace a řízení veřejné správy |2 Konspekt |9 15 | |
080 | |a 35.073.6 |2 MRF | ||
080 | |a (043.2) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Šopíková, Lenka |% UČO 388103 |* [absolvent PrávF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Local taxes and management of local taxes |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Místní poplatky a jejich správa / |c Lenka Šopíková |
264 | 0 | |c 2015 | |
300 | |a 102 listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
502 | |a Rigorózní práce (JUDr.)--Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2016 | ||
520 | 2 | |a Rigorózní práce podává stručný, srozumitelný a ucelený katalog osmi místních poplatků, jež na základě zákonného zmocnění mohou obce závadět prostřednictvím obecně závazných vyhlášek. Hlavní pozornost je však věnována správě místních poplatků, resp. řízení o místních poplatcích, vXjejíž souvislosti je poukázáno jak na instituty pro ni typické, tak na odlišnosti od správy daní. Teoretický výklad je také jistým způsobem reflexí speciální (zákon o místních poplatcích) a generální (daňový řád) právní úpravy. Nedílnou součástí je zhodnocení novely zákona o místních poplatcích, která nabude účinnosti sXnástupem nového kalendářního roku, i úvahy de lege ferenda, jež by si právní předpis zasluhoval. SXtímto také souvisí základní teze, kterou zastávám a to je ta, že stávající procesní úpravu, de lege lata, nelze považovat za dostatečnou sXohledem na místní poplatky. Tuto hypotézu se bude snažit vXprůběhu práce potvrdit či vyvrátit. Rigorózní práce tedy předkládá všestranný pohled na problematiku místních poplatků, po stránce hmotněprávní i procesněprávní. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a This thesis presents brief, understandable and comprehensive catalogue of eight local taxes, which municipalities can implement on the grounds of statutory authority through a generally binding decrees. The main attention is focused to a management of local taxes, more precisely proceedings of local taxes, when speaking of local taxes is pointed to typical institutes and to differences from the general tax administration. Theoretical interpretation is also a reflection of special legislation (Legal Act of local taxes) and general legislation (Tax Code). An integral part of this thesis is evaluation of an amendment to the Legal Act of local taxes, which will come into force in the new year (January, 2016), as well as consideration de lege ferenda which the law would have deserved. I hold the basic proposition that the existing procedural rules, de lege lata, can not be considered as sufficient regard to local taxes. I will try to prove or disprove this hypothesis within the thesis. This thesis presents a complex overview of the issue of local taxes, after the substantive and procedural part. |9 eng |
546 | |a Anglické resumé | ||
650 | 0 | 7 | |a místní poplatky |7 ph138710 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a local taxation |2 eczenas |
655 | 7 | |a rigorózní práce |7 fd132407 |2 czenas | |
655 | 9 | |a doctoral dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Právo a právní věda |b Právo |c PrF Rig-PPV PR (PR) |2 CZ-BrMU | ||
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra finančního práva a národního hospodářství |7 kn20140507009 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/388103/pravf_r/ |
CAT | |c 20160506 |l MUB01 |h 0420 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20171122 |l MUB01 |h 1702 | ||
CAT | |a HONIGOVA |b 02 |c 20180320 |l MUB01 |h 1528 | ||
CAT | |c 20180514 |l MUB01 |h 1102 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180919 |l MUB01 |h 0744 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190221 |l MUB01 |h 0805 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200323 |l MUB01 |h 1846 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1019 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2006 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1245 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211004 |l MUB01 |h 1048 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220811 |l MUB01 |h 2133 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230207 |l MUB01 |h 0520 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230207 |l MUB01 |h 0520 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230223 |l MUB01 |h 0023 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230730 |l MUB01 |h 2142 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20231010 |l MUB01 |h 2205 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240213 |l MUB01 |h 0032 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240313 |l MUB01 |h 0018 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2018-05-14 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PRAF |a Právnická fakulta |2 S1DPF |b Sklad 1, DPF |3 DPF-14486 |5 3129170027 |4 35 |8 20180320 |f 71 |f Prezenční SKLAD |p PD |p Prezenční DPF |
AVA | |a LAW50 |b PRAF |c Sklad 1, DPF |d DPF-14486 |e unavailable |t Není k dispozici |f 1 |g 1 |h N |i 0 |j S1DPF |