Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice /

Disertační práce „Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice“ pojednává o tématu vzdělávání specifické skupiny uprchlíků na českých základních školách. Práce je rozdělena dle klasického paradigmatu na teoretickou a empirickou část. Sledovanou problematiku dělíme do tří rovin od nejobec...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kurowski, Martina, 1981- (Autor práce)
Další autoři: Němec, Jiří, 1970- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2016
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/56187/pedf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce „Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice“ pojednává o tématu vzdělávání specifické skupiny uprchlíků na českých základních školách. Práce je rozdělena dle klasického paradigmatu na teoretickou a empirickou část. Sledovanou problematiku dělíme do tří rovin od nejobecnějších legislativních opatření týkajících se vzdělávání žáků-uprchlíků, přes promítnutí legislativy do konkrétních praktických opatřeních na školách, po nejužší rovinu, která je zároveň nejrozsáhlejší součástí našeho výzkumného šetření a souvisí s konkrétními edukačními jevy ve školní třídě. Teoretická část je věnována obecnému ukotvení problematiky do širšího kontextu tématu migrace, dále se snažíme představit přístupy, které tvoří konceptuální rámec práce a poslední kapitola teoretické části představuje mezinárodní a národní legislativu, její promítnutí do konkrétních podpůrných opatření a v neposlední řadě představí i příklady dobré praxe ze zahraničí. Empirická část je věnována výzkumné
The doctoral thesis “The selected areas of education of the refugee pupils in the Czech Republic” deals with the topic of education of the specific group of refugees in the Czech grammar schools. The thesis is divided, according to the classical paradigm, into the theoretical and empirical parts. The problematics we focus on are divided into three layers - from the most general legislative measures concerning the education of pupils-refugees, over projecting these measures into the specific actions taken by the schools, to the most specific layer, which is also the largest part of our research, and which relates to the particular educational actions in the classroom. The theoretical part is devoted to the general specifications of the problematics in the wider context of migration. Further on we try to introduce the approaches which form the conceptual framework of the thesis, and the last chapter of the theoretical part presents the international and national legislative and its proje
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jiří Němec
Fyzický popis:177 listů, 23 nečíslovaných listů příloh + 1 CD-ROM