Život a dílo Josefa Kohouta (1734-1777) jako příklad migrace hudebníků v osvícenské Evropě. [1] /

Tato disertační práce představuje na základě množství archivních dokumentů a hudebních pramenů životní osudy a skladebný odkaz jednoho z posledních známých loutnistů, Josefa Kohouta (1734-1777). Tento hudebník, narozený ve Vídni, se řadí do druhé generace migrujících hudebníků z českých zemí v 18. s...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Franková, Jana, 1980- (Autor práce)
Další autoři: Perutková, Jana, 1968- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2015
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/74414/ff_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato disertační práce představuje na základě množství archivních dokumentů a hudebních pramenů životní osudy a skladebný odkaz jednoho z posledních známých loutnistů, Josefa Kohouta (1734-1777). Tento hudebník, narozený ve Vídni, se řadí do druhé generace migrujících hudebníků z českých zemí v 18. století a i v tomto kontextu je zde studován. Nově objevené rodinné vazby na Jakuba Josefa Kohouta (1677/78-1762), Josefova otce a loutnistu ve službách předních víděňských šlechtických rodů - knížat ze Schwarzenbergu a z Esterházy - a Karla Kohouta (1726-1784), Josefova staršího bratra a pozdějšího sekretáře hraběte Václava Antonína z Kounic-Rietbergu, nutí nazírat Josefovu hudební kariéru ve zcela jiném kontextu, než jaký nabízely dosavadní zkazky o hudebníkovi. Právě vazby mezi předními evropskými šlechtickými rody a šlechtický mecenát měly hlavní úlohu v hudební kariéře Josefa Kohouta. Jedná se zejména o knížete Hieronima Floriana Radziwiłła, u nějž získal Kohout své první známé místo, dá
This thesis focuses on the musical career of Joseph Kohaut (1734-1777), one of the last known lute players in Europe of the Enlightenment. Belonging to the second generation of the musicians originated from the Czech lands, this lutenist, born in Vienna and dead in Paris, represents an interesting case of the migration of musicians in the 18th century Europe. After having examinated the origines of the musician and his close family (his father Jacob Joseph Kohaut and his older brother Karl Kohaut), the study analyses his own musical career. The aristocratic patronage becomes apparent as an important reason for his musical production, including his comic operas that made him famous also outside France. Finally, this study addresses the compositions of both brothers Kohaut, taking interest in problematic attributions, and offers a thematic catalogue of all works registering their all known sources
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jana Perutková
Fyzický popis:436 stran : ilustrace