Angloamerická recepce Ingardenova pojetí uměleckého literárního díla /
Disertační práce Angloamerická recepce Ingardenova pojetí literárního díla analyzuje spíše ojediněle se vyskytující kritickou recepci Ingardenovy koncepce uměleckého literárního díla v rámci angloamerické estetiky a filozofie. Cílem práce je představit ontologickou a epistemologickou teorii literárn...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2015
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/179690/ff_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce Angloamerická recepce Ingardenova pojetí literárního díla analyzuje spíše ojediněle se vyskytující kritickou recepci Ingardenovy koncepce uměleckého literárního díla v rámci angloamerické estetiky a filozofie. Cílem práce je představit ontologickou a epistemologickou teorii literárního díla polského fenomenologa Romana Ingardena tak, jak je interpretována v převážně analyticky smýšlejícím prostředí, rozvíjející dědictví anglosaské filozofické tradice. Součástí práce je rovněž snaha o „argumetizaci“, tedy převod Ingardenovy teorie do diskurzu analytické estetiky The dissertation Anglo-American Reception Ingarden's Concept of the Literary Work analyzes the rather sporadically occurring critical reception of Ingarden's concept of the literary work of art within the Anglo-American aesthetics and philosophy. The aim is to present Ingarden´s ontological and epistemological theory of the literary work of art as interpreted in a mainly analytically thinking environment emerging Anglo-Saxon philosophical traditions heritage. Finally, this thesis tries to „argumentizate“ the topic, namely to transpose some basic concepts and ideas of Ingarden´s theory into a concept framework of analytic aesthetics |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Martin Cajthaml |
Fyzický popis: | 155 listů |