Prostorová orientace savců a její neurofyziologická podstata.
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí. První z nich je koncipována jako literární rešerše a je věnována tématu prostorové orientace savců. První kapitola je zaměřena na různé druhy prostorové orientace a pojmy, které jsou v souvislosti s prostorovou orientací často používány a spojovány. Násl...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2015
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/356449/prif_m/ |
| Shrnutí: | Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí. První z nich je koncipována jako literární rešerše a je věnována tématu prostorové orientace savců. První kapitola je zaměřena na různé druhy prostorové orientace a pojmy, které jsou v souvislosti s prostorovou orientací často používány a spojovány. Následující kapitola pojednává o podnětech, které jsou při prostorové orientaci savců používány jako např. vizuální podněty, magnetické pole země, echolokace apod. Samostatné kapitoly jsou taktéž věnovány neurální podstatě a metodám výzkumu prostorové orientace. Poslední kapitola rešeršní části této práce je zaměřena na ontologické změny prostorové orientace v důsledku fyziologického i patologického stárnutí. Druhá část je kombinací výzkumné a didaktické práce, která má za úkol posloužit jako didaktická pomůcka při výuce biologie na středních školách. Náplní této části je popis a uskutečnění experimentu v Morrisově vodním bludišti zkoumajícího schopnosti prostorové orientace myši domácí (Mus mus This diploma thesis consists of two parts. The first one is framed as a literary recherche and the author dedicated it to a topic of spatial orientation of mammals. The first chapter is aimed to explore the different kinds of spatial orientation and terms that are widely used in the connection of spatial orientation. The next chapter deals with ways of stimulation used at spatial orientation of mammals, for example visual signals, Earth’s magnetic field, echolocation etc. Single chapters are also dedicated to the neural nature and methods of research of spatial orientation. The last chapter of the first part of this work is aimed to ontogenetic changes of spatial orientation as a result of physiological and pathologic aging. The second part of this work combines research and didactic work that could be helpful as a didactic utility at lessons of Biology at high schools. The content of this part is description and implementation of the experiment at Morris water maze. This experiment ex |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Martin Vácha |
| Fyzický popis: | 81 l., 7 l. příl. |