Podpůrná dimenze institucionální a preventivně výchovné edukace

Tématem rigorózní práce jsou možnosti podpory dítěte s problémovým chováním v podmínkách institucionální a preventivně výchovné edukace. Podporu tematizujeme v kontextu speciálně pedagogických paradigmat i paradigmat spolupracujících oborů. Výchozím myšlenkovým bodem nám je inkluzivní pojetí edukace...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Andrysová, Jarmila, 1985- (Autor práce)
Další autoři: Vítková, Marie, 1947- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2014
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/175853/pedf_r/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tématem rigorózní práce jsou možnosti podpory dítěte s problémovým chováním v podmínkách institucionální a preventivně výchovné edukace. Podporu tematizujeme v kontextu speciálně pedagogických paradigmat i paradigmat spolupracujících oborů. Výchozím myšlenkovým bodem nám je inkluzivní pojetí edukace. Pozornost soustředíme zejména na naplňování potřeb dětí s problémovým chováním z jejich sociálních vazeb, které zasazujeme do teorie sociální opory. Ve výzkumné části práce analyzujeme sociální oporu u dětí s problémovým chováním napříč prostředím institucionální a preventivně výchovné edukace. Na základě výzkumných zjištění formulujeme doporučení pro praxi zaměřená na adresnější naplňování potřeb jakožto pilíře inkluzivní edukace.
This thesis aims to describe the problematic of support of a child with challenging behaviour in institutional care facilities and in educational care centres. Supportive process is presented in the context of the theoretical paradigms in the field of special education and related fields as well. The concept of inclusive education is our overarching framework. Main focus is put on the issue of fulfilment of the complex needs of children with challenging behaviour from their social ties, which is set into a theory of social support. In the empirical part of the thesis, the social support of children with challenging behaviour in institutional care facilities and in educational care centres is analyzed. On the basis of research findings, the suggestions for effective needs fulfilment as pillars of inclusive education are formed.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Marie Vítková
Fyzický popis:184 l., [16] l. příl.