Speciálněpedagogické přístupy k rozvoji komunikačních schopností osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti

Hlavním tématem disertační práce je poskytování logopedické intervence u osob se zdravotním postižením v zařízeních sociálních služeb v České republice. Předmětem výzkumného šetření je analýza speciálněpedagogických přístupů k rozvoji komunikačních schopností osob se zdravotním postižením ve věku ml...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kopečný, Petr, 1987- (Autor práce)
Další autoři: Klenková, Jiřina, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2014
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/221806/pedf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Hlavním tématem disertační práce je poskytování logopedické intervence u osob se zdravotním postižením v zařízeních sociálních služeb v České republice. Předmětem výzkumného šetření je analýza speciálněpedagogických přístupů k rozvoji komunikačních schopností osob se zdravotním postižením ve věku mladší dospělosti, které jsou uživateli domovů pro osoby se zdravotním postižením, týdenních stacionářů a denních stacionářů v České republice. Disertační práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část zpracovaná monografickou procedurou prostřednictvím analýzy české i zahraniční odborné literatury a dalších zdrojů prezentuje teoretická východiska a oblast komunikace a komunikativních kompetencí osob se zdravotním postižením v kontextu vzdělávání a v sociálních službách a vymezuje speciálněpedagogická, terminologická, historiografická a metodologická východiska a narušenou komunikační schopnost. Empirická část disertační práce obsahuje dva výzkumné projekty realizované kvantitativní strateg
The main theme of the dissertation is the provision of speech therapy intervention for persons with disabilities in social services facilities in the Czech Republic. The object of the research is the analysis of special education approaches to development of communication abilities of young adults with disabilities who are users of homes for persons with disabilities, weekly care centers and day care centers in the Czech Republic. The dissertation is divided into two parts. The theoretical part is executed through the monographic procedure through the analysis of Czech and foreign literature and other sources and presents the theoretical background and the area of communication and communicative competences of persons with disabilities in the context of education and social services and defines special education, terminology, historiographical and methodological bases and impaired communication ability. The empirical part of the dissertation consists of two research projects carried ou
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jiřina Klenková
Fyzický popis:218 l., 11 l. příl.