Česká duchovní hudba na přelomu 21. století
Disertační práce je zaměřena na současnou českou duchovní hudbu, konkrétně přibližuje jednu z výrazných tvůrčích individualit tohoto hudebního odvětví, skladatele a pedagoga Pavla Nováka-Zemka. Pro jeho kompoziční styl je typické použití velmi osobitě pojaté techniky unisona, která je představena po...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2014
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/152538/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce je zaměřena na současnou českou duchovní hudbu, konkrétně přibližuje jednu z výrazných tvůrčích individualit tohoto hudebního odvětví, skladatele a pedagoga Pavla Nováka-Zemka. Pro jeho kompoziční styl je typické použití velmi osobitě pojaté techniky unisona, která je představena pomocí analýzy vybraných symfonií. Součástí práce je kapitola, v níž je stručně představena osobnost Pavla Nováka-Zemka a dále kapitola zabývající se symbolikou, kterou skladatel ve své tvorbě obvykle využívá. This doctoral thesis focuses on contemporary Czech spiritual music, specifically is presenting the work of the one of the most creative individual of the music industry: The composer and teacher Pavel Novák-Zemek. His compositional style is characterized by the use of a uniquely conceived technology of unison, which is presented through the analysis of selected symphonies. Part of this work is also the chapter briefly introducing Pavel Novák-Zemek and chapter describing symbolism that composer usually uses in his work. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Michal Košut |
Fyzický popis: | 236 l. : il., noty |