Víno a vinařství - genius loci a turismus na jižní Moravě

Tato bakalářská práce se zabývá jednou výrazně se rozvíjející formou cestovního ruchu - vinařským turismem, a to nejprve v obecné rovině, poté konkrétně na příkladu Jižní Moravy. Objasňuje vazby mezi vínem, vinařstvím a specifickou identitou místa, zaměřuje se na to, jak vinařství napomáhá utváření...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Štorová, Martina (Autor práce)
Další autoři: Seidenglanz, Daniel, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2014
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/394414/prif_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato bakalářská práce se zabývá jednou výrazně se rozvíjející formou cestovního ruchu - vinařským turismem, a to nejprve v obecné rovině, poté konkrétně na příkladu Jižní Moravy. Objasňuje vazby mezi vínem, vinařstvím a specifickou identitou místa, zaměřuje se na to, jak vinařství napomáhá utváření genia loci Jižní Moravy. V textu je popsán historický vývoj, současný stav a perspektivy vinařské turistiky na Jižní Moravě, jsou uvedeny konkrétní příklady vinařského turismu v praxi - vinařské akce a festivaly, pozornost je věnována také analýze jejich návštěvnosti. Součástí práce je i geografická analýza certifikačních zařízení vinařské turistiky. Část práce je zaměřena na Moravské vinařské stezky, jakožto významný produkt vinařské turistiky, který výrazně přispěl k jejímu rozvoji. Stav vinařského cestovního ruchu na Jižní Moravě je porovnán také se situací v sousedních vinařských oblastech - dolnorakouském Weinviertelu a Malokarpatské vinařské oblasti na Slovensku.
The bachelor's thesis deals with a significant emerging form of tourism - wine tourism. Initially in general, and then specifically on the example of the Southern Moravia. It clarifies the links between wine, winery and specific identity of place and focuses on how wineries are helping to shape the genius loci of the Southern Moravia. The text describes the historical development, current state and perspectives of wine tourism in the Southern Moravia. There are also particular examples of wine tourism in practice - wine events and festivals - and attention is also paid to analysis of their attendance. The work also includes geographical analysis of certified facilities for wine tourism. Part of the work is focused on the Moravian Wine Trails, as a major wine tourism product, which has greatly contributed to its development.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz
Fyzický popis:63 l., [11]l. příl.