Postoje učitelů základních škol k prevenci poruch příjmu potravy
Disertační práce „Postoje učitelů základních škol k prevenci poruch příjmu potravy“ je zaměřená na výzkum postojů učitelů vyučujících na 2. stupni základních škol předmět výchova ke zdraví či ekvivalent tohoto předmětu. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a empirickou. V teoretické části...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2014
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/92125/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce „Postoje učitelů základních škol k prevenci poruch příjmu potravy“ je zaměřená na výzkum postojů učitelů vyučujících na 2. stupni základních škol předmět výchova ke zdraví či ekvivalent tohoto předmětu. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a empirickou. V teoretické části je upevněna námi analyzovaná problematika do širšího kontextu. Nejdříve je vymezena tematika poruch příjmu potravy, zejména determinanty podílející se na jejich vzniku se zaměřením na vývojové faktory v raném dětství, u dětí a v adolescenci. Následně je popsána prevence rizikového chování se zaměřením na roli školy v primární prevenci a prevenci poruch příjmu potravy v návaznosti na učitele. Navazují možnosti rozpoznání poruch příjmu potravy u žáků samotným učitelem a také eventualit chování učitele k žákovi s podezřením na poruchu příjmu potravy. Rovněž jsou uvedeny související domácí a zahraniční výzkumy, jejichž prostřednictvím je ilustrován současný stav řešení analyzované problematiky. The dissertation „The attitudes of primary school teachers for the prevention of eating disorders” is focused on the research of the attitudes of teachers in the second grade of primary school subject Health Education or equivalent in the subject. The work is divided into two parts: a theoretical and empirical. The theoretical part is fixed we analyzed the issue in a broader context. First, the definition of the issue of eating disorders, especially determinants involved in their development, with a focus on developmental factors in early childhood in children and adolescence. Followed by the description of risk behavior prevention, focusing on the role of schools in primary prevention and prevention of eating disorders in relation to the teacher. Followed by the possibility of recognition of eating disorders in students by teachers themselves and contingencies conduct teacher to student suspected of having an eating disorder. There are also listed the related domestic and foreign rese |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Stanislav Střelec |
Fyzický popis: | 144 l., [13] l. příl. |