Modeling Problem Solving Times in Tutoring Systems

V této práci se zabýváme Tutor systémy, konkrétně se náš výzkum zaměřuje na předpověď času na správné vyřešení úlohy v kontrastu k zpracování správnosti / špatnosti odpovědi. Tento pohled vede k novým typům vzdělávacích úloh a ty vyžadují nové modely. Navrhujeme jednoduchý model, který přepodkládá l...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Jarušek, Petr (Autor práce)
Další autoři: Černá, Ivana, 1963- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/98652/fi_d/
Obálka
LEADER 06117ctm a22010097a 4500
001 MUB01000874321
003 CZ BrMU
005 20240514125934.0
008 131004s2013 xr ||||| |||||||||||eng d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-10-19 
035 |a (ISMU-VSKP)167109 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD018 
072 7 |a 004.9  |x Speciální počítačové metody. Počítačová grafika  |2 Konspekt  |9 23 
080 |a 007+004  |2 MRF 
080 |a 004.03  |2 MRF 
080 |a 004.94  |2 MRF 
100 1 |a Jarušek, Petr  |% UČO 98652  |* [absolvent FI MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Modeling Problem Solving Times in Tutoring Systems  |y eng 
245 1 0 |a Modeling Problem Solving Times in Tutoring Systems  |h [rukopis] /  |c Petr Jarušek 
260 |c 2013 
300 |a iv, 126 s. 
500 |a Vedoucí práce: Ivana Černá 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Fakulta informatiky, 2013 
520 2 |a V této práci se zabýváme Tutor systémy, konkrétně se náš výzkum zaměřuje na předpověď času na správné vyřešení úlohy v kontrastu k zpracování správnosti / špatnosti odpovědi. Tento pohled vede k novým typům vzdělávacích úloh a ty vyžadují nové modely. Navrhujeme jednoduchý model, který přepodkládá lineární závislost mezi skrytou schopností studenta řešit úlohy a logaritmem času na vyřešení úlohy. Ukazujeme, že tento model souvisí se dvěma oblastmi: teorií Item Resposne Theory a s doménou Collaborative filetring. Kromě základního modelu popisujeme také jeho rozšíření pro učení a vícedimenzionální schopnost studenta. Užitím syntetických a reálných dat z našeho nástroje ``Problem Solving Tutor'' vyhodnocujeme model, analyzujeme jeho parametry a techniky odhadu těchto parametrů a také diskutujeme vhled do obtížnosti úloh, který tento model přináší. Jako přímou aplikaci navrženého modelu jsme vyvinuli ``Problem Solving Tutor'' (tutor.fi.muni.cz) -- webový nástroj pro výuku skrze řešení pr  |% cze 
520 2 9 |a We study problem solving in context of intelligent tutoring systems, particularly with the focus on timing information as opposed to just correctness of answers. This leads to different types of educational problems and requires new student models. We describe a simple model which assumes a linear relationship between latent problem solving skill and a logarithm of time to solve a problem. We show that this model is related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. We also propose model extensions for learning and dealing with multidimensional skills. Using both synthesized data and real data from a widely used ``Problem Solving Tutor'' we evaluate the model, analyze its parameter values and estimation techniques, and discuss the insight into problem difficulty which the model brings. As a direct application of the model we developed a ``Problem Solving Tutor'' (tutor.fi.muni.cz) -- a web-based educational tool for learning through pro  |9 eng 
650 0 7 |a informatika  |7 ph137095  |2 czenas 
650 0 7 |a počítačové systémy  |7 ph115866  |2 czenas 
650 0 7 |a počítačové modelování  |7 ph124513  |2 czenas 
650 0 9 |a computer modelling  |2 eczenas 
650 0 9 |a computer systems  |2 eczenas 
650 0 9 |a informatics  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Informatika (čtyřleté)  |b Informatika  |c FI D-IN4 IN (IN)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Černá, Ivana,  |d 1963-  |7 mub2011658599  |% UČO 1419  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra teorie programování  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/98652/fi_d/ 
CAT |c 20131004  |l MUB01  |h 0422 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20131015  |l MUB01  |h 0654 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140107  |l MUB01  |h 1224 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140218  |l MUB01  |h 0816 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140311  |l MUB01  |h 0732 
CAT |a VESELA  |b 02  |c 20140313  |l MUB01  |h 1129 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140327  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140327  |l MUB01  |h 0920 
CAT |c 20140911  |l MUB01  |h 1613 
CAT |c 20140912  |l MUB01  |h 1107 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1451 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1412 
CAT |a VACOVAX  |b 02  |c 20151012  |l MUB01  |h 1025 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151029  |l MUB01  |h 0733 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20151102  |l MUB01  |h 1302 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160914  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160920  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20160927  |l MUB01  |h 0741 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170228  |l MUB01  |h 1036 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170302  |l MUB01  |h 0827 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180314  |l MUB01  |h 0814 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180503  |l MUB01  |h 0729 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180710  |l MUB01  |h 0635 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190213  |l MUB01  |h 0800 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190924  |l MUB01  |h 0745 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200510  |l MUB01  |h 2306 
CAT |c 20201019  |l MUB01  |h 1727 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201212  |l MUB01  |h 2150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210122  |l MUB01  |h 0054 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210322  |l MUB01  |h 1142 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210327  |l MUB01  |h 0026 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1006 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1954 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1224 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210912  |l MUB01  |h 2336 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211010  |l MUB01  |h 2218 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211116  |l MUB01  |h 0031 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220629  |l MUB01  |h 0104 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221019  |l MUB01  |h 2326 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221101  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230629  |l MUB01  |h 0037 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240405  |l MUB01  |h 2123 
CAT |a VESELAX  |b 02  |c 20240514  |l MUB01  |h 1258 
CAT |a VESELAX  |b 02  |c 20240514  |l MUB01  |h 1259 
CAT |a VESELAX  |b 02  |c 20240514  |l MUB01  |h 1259 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-10-19 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 FI  |a Fakulta informatiky  |3 Diz. práce 2013  |5 42005D2633  |8 20140312  |f 72  |f Týdenní  |r 20140312 
AVA |a INF50  |b FI  |d Diz. práce 2013  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0