Posilové vlaky jako indikátor prostorových vztahů ve východní části ČR
Tato bakalářská práce se zaměřuje na velmi široké téma prostorových vztahů a zkoumá jej poněkud neobvyklým způsobem - pomocí analýzy posilových vlakových spojů. Teoretická část se věnuje vývoji železnice v prostoru Československé republiky a následnému vývoji v Česku a také fenoménu prostorových vzt...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/376227/prif_b/ |
Shrnutí: | Tato bakalářská práce se zaměřuje na velmi široké téma prostorových vztahů a zkoumá jej poněkud neobvyklým způsobem - pomocí analýzy posilových vlakových spojů. Teoretická část se věnuje vývoji železnice v prostoru Československé republiky a následnému vývoji v Česku a také fenoménu prostorových vztahů zkoumanému z jiného úhlu pohledu, než v této práci. V praktické části jsou pak analyzovány vztahy mezi posilovými vlaky a jejich dopadem na prostorové vztahy v čase a jejich stálost v průběhu zkoumaného čtyřicetiletého období. In this thesis I study wide theme of spatial relations by unusual way - by using peak time extra trains as its indicator. Theoretical part of the thesis focusing on the development of raliways in Czechoslovakia and then in the Czech republic and also studying the phenomenon of spatial relations researched by other point of view, then this thesis. In empirical part of this thesis, there are analysed the relations between peak time extra trains and its impact on spatial relations in time, and the stability of the relations in the 40-year period studied in this thesis. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz |
Fyzický popis: | 44 l., [4]l. příl. |