Kartografický jazyk děti: analýza, tvorba legendy a její evaluace pro krizový management
Tato diplomová práce se zabývá kartografickým jazykem dětí - jejich způsobu zákresu objektů reálného světa, jaké kartografické metody využívají pro své vyjádření a jak zpracovávají nabídnutá data. Navazuje tak na předchozí výzkum a svým dalším zkoumáním ho rozšiřuje. Děti zakreslovaly mapy podle pop...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/324289/prif_m/ |
Shrnutí: | Tato diplomová práce se zabývá kartografickým jazykem dětí - jejich způsobu zákresu objektů reálného světa, jaké kartografické metody využívají pro své vyjádření a jak zpracovávají nabídnutá data. Navazuje tak na předchozí výzkum a svým dalším zkoumáním ho rozšiřuje. Děti zakreslovaly mapy podle popisu, proběhla evaluace znakové sady z předchozího výzkumu a zjišťoval se vztah dětí k mapám a k výzkumu. Do tvorby mapy byly zahrnuty i znaky krizového řízení a vysvětlení jejich významu. Na tomto základě pak byl rozšířen návrh mapové legendy o prvky krizového řízení. The concern of this thesis is the cartographic language used by children. The aim is to discover how children draw real-life objects, their use of various cartographic methods and how they process offered data. The thesis continues with previous research and expands it with further investigation. Children were drawing maps according to description, also, an evaluation of cartographic signs from the previous research was made, and the attitude of children to maps and current research was ascertained. The map-making also included map sings of crisis management, which were explained to children. On the basis of children's work, an original proposal of map legend for children was expanded with cartographic symbols of crisis management. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Milan Konečný |
Fyzický popis: | 75 l., [37]l. příl. |