Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s využitím multimediálních výukových opor

Disertační práce se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. V teoretické části je objasněn pojmový aparát, popsána specifika vzdělávání žáků s lehkým...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dosedla, Martin (Autor práce)
Další autoři: Friedmann, Zdeněk, 1946- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/66046/pedf_d/
Obálka
LEADER 07447ctm a22012977a 4500
001 MUB01000857021
003 CZ BrMU
005 20130808114243.0
008 130424s2013 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-08-05 
035 |a (ISMU-VSKP)180649 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 331  |x Práce  |2 Konspekt  |9 4 
080 |a 331.54  |2 MRF 
080 |a 373.3.011.3-052  |2 MRF 
080 |a 316.344.6-056.36-053.2  |2 MRF 
080 |a 004.42.032.6:371.3  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Dosedla, Martin  |7 xx0136747  |% UČO 66046  |4 dis 
242 1 0 |a Professional orientation of pupils with mild mental retardation with the use of multimedia study supports  |y eng 
245 1 0 |a Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s využitím multimediálních výukových opor  |h [rukopis] /  |c Martin Dosedla 
260 |c 2013 
300 |a 187 l. 
500 |a Vedoucí práce: Zdeněk Friedmann 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2013 
520 2 |a Disertační práce se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. V teoretické části je objasněn pojmový aparát, popsána specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a principy podpory profesní orientace s akcentem na specifika vymezené skupiny žáků. V oblasti podpory k volbě povolání diskutujeme možnosti využití multimediálních výukových opor. V empirické a aplikační části je podrobně rozebrána metodologie realizovaného výzkumného šetření mezi učiteli - výchovnými poradci. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit charakteristiky profesní orientace a zjistit potřebu a parametry výukové opory pro podporu volby povolání u žáků s lehkou mentální retardací. Na základě interpretace dat byla navržena výuková opora a poskytnuta učitelům. V ohniskové skupině byla provedena eval  |% cze 
520 2 9 |a The dissertation thesis deals with the topic of professional orientation of pupils with mild mental retardation from a teacher’s point of view and also deals with the possibility of use of multimedia study supports to support the further educational process of these pupils. The theoretical part describes concepts and specificity of education of pupils with mild mental retardation a principles of support of professional orientation of these pupils. In this part, possibilities of multimedia supports are also discussed. The empirical part describes the methodology of the research among teachers - guidance counsellors. The research is based on a qualitative approach using interviews. The aim of the research was to determine the characteristics of professional orientation and to determine the need of a study support for professional choice of pupils with mild mental retardation. Based on the interpretation of the results, a study support was designed and provided to teachers. The study supp  |9 eng 
650 0 7 |a děti s mentálním postižením  |7 ph115262  |2 czenas 
650 0 7 |a multimediální výukové programy  |7 ph115378  |2 czenas 
650 0 7 |a volba povolání  |7 ph127220  |2 czenas 
650 0 7 |a žáci  |7 ph128055  |2 czenas 
650 0 9 |a children with mental disabilities  |2 eczenas 
650 0 9 |a learners  |2 eczenas 
650 0 9 |a multimedia education programs  |2 eczenas 
650 0 9 |a vocational guidance  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PdF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Friedmann, Zdeněk,  |d 1946-  |7 jn19981001248  |% UČO 733  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/66046/pedf_d/ 
CAT |c 20130424  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20130429  |l MUB01  |h 1305 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130509  |l MUB01  |h 1407 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130509  |l MUB01  |h 1407 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1610 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1614 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1626 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130723  |l MUB01  |h 1637 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130730  |l MUB01  |h 1357 
CAT |a MICHALOVA  |b 02  |c 20130808  |l MUB01  |h 1142 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1433 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1439 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0924 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0926 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0929 
CAT |c 20140911  |l MUB01  |h 1611 
CAT |c 20140912  |l MUB01  |h 1105 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0911 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 1036 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0741 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0900 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20150210  |l MUB01  |h 0103 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1450 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1411 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0358 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1646 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0044 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0052 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0136 
CAT |c 20200805  |l MUB01  |h 1108 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2222 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200916  |l MUB01  |h 0041 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1003 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1952 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1220 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2320 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230206  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230207  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1157 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2156 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240611  |l MUB01  |h 2159 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240626  |l MUB01  |h 1010 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-08-05 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-423  |5 3201076437  |8 20130808  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20130808 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-423  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP