Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s využitím multimediálních výukových opor
Disertační práce se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. V teoretické části je objasněn pojmový aparát, popsána specifika vzdělávání žáků s lehkým...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2013
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/66046/pedf_d/ |
LEADER | 07447ctm a22012977a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000857021 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20130808114243.0 | ||
008 | 130424s2013 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2020-08-05 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)180649 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 | ||
072 | 7 | |a 331 |x Práce |2 Konspekt |9 4 | |
080 | |a 331.54 |2 MRF | ||
080 | |a 373.3.011.3-052 |2 MRF | ||
080 | |a 316.344.6-056.36-053.2 |2 MRF | ||
080 | |a 004.42.032.6:371.3 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Dosedla, Martin |7 xx0136747 |% UČO 66046 |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Professional orientation of pupils with mild mental retardation with the use of multimedia study supports |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s využitím multimediálních výukových opor |h [rukopis] / |c Martin Dosedla |
260 | |c 2013 | ||
300 | |a 187 l. | ||
500 | |a Vedoucí práce: Zdeněk Friedmann | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2013 | ||
520 | 2 | |a Disertační práce se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. V teoretické části je objasněn pojmový aparát, popsána specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a principy podpory profesní orientace s akcentem na specifika vymezené skupiny žáků. V oblasti podpory k volbě povolání diskutujeme možnosti využití multimediálních výukových opor. V empirické a aplikační části je podrobně rozebrána metodologie realizovaného výzkumného šetření mezi učiteli - výchovnými poradci. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit charakteristiky profesní orientace a zjistit potřebu a parametry výukové opory pro podporu volby povolání u žáků s lehkou mentální retardací. Na základě interpretace dat byla navržena výuková opora a poskytnuta učitelům. V ohniskové skupině byla provedena eval |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The dissertation thesis deals with the topic of professional orientation of pupils with mild mental retardation from a teacher’s point of view and also deals with the possibility of use of multimedia study supports to support the further educational process of these pupils. The theoretical part describes concepts and specificity of education of pupils with mild mental retardation a principles of support of professional orientation of these pupils. In this part, possibilities of multimedia supports are also discussed. The empirical part describes the methodology of the research among teachers - guidance counsellors. The research is based on a qualitative approach using interviews. The aim of the research was to determine the characteristics of professional orientation and to determine the need of a study support for professional choice of pupils with mild mental retardation. Based on the interpretation of the results, a study support was designed and provided to teachers. The study supp |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a děti s mentálním postižením |7 ph115262 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a multimediální výukové programy |7 ph115378 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a volba povolání |7 ph127220 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a žáci |7 ph128055 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a children with mental disabilities |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a learners |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a multimedia education programs |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a vocational guidance |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Pedagogika |b Pedagogika |c PdF D-PD PEDA (PEDA) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Friedmann, Zdeněk, |d 1946- |7 jn19981001248 |% UČO 733 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra pedagogiky |7 kn20010709040 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/66046/pedf_d/ |
CAT | |c 20130424 |l MUB01 |h 0420 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20130429 |l MUB01 |h 1305 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130509 |l MUB01 |h 1407 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130509 |l MUB01 |h 1407 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1610 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1614 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1626 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130723 |l MUB01 |h 1637 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130730 |l MUB01 |h 1357 | ||
CAT | |a MICHALOVA |b 02 |c 20130808 |l MUB01 |h 1142 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1427 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1433 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1439 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0815 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0818 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0825 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0830 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0924 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0926 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |c 20140911 |l MUB01 |h 1611 | ||
CAT | |c 20140912 |l MUB01 |h 1105 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0819 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0829 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0832 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0836 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0843 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0850 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0906 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0911 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 1036 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0741 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0752 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0900 | ||
CAT | |a BATCH-UPD |b 02 |c 20150210 |l MUB01 |h 0103 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1450 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1411 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151226 |l MUB01 |h 0358 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180822 |l MUB01 |h 1646 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180822 |l MUB01 |h 1649 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0044 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0052 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0057 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0136 | ||
CAT | |c 20200805 |l MUB01 |h 1108 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200915 |l MUB01 |h 2222 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200915 |l MUB01 |h 2259 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200916 |l MUB01 |h 0041 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1003 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1952 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1220 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0738 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0743 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0749 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0755 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211024 |l MUB01 |h 2312 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211024 |l MUB01 |h 2320 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230206 |l MUB01 |h 2333 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230207 |l MUB01 |h 0026 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0148 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0154 | ||
CAT | |c 20240209 |l MUB01 |h 1157 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240611 |l MUB01 |h 2156 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240611 |l MUB01 |h 2159 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20240626 |l MUB01 |h 1010 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2020-08-05 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-423 |5 3201076437 |8 20130808 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20130808 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-423 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |