New messengers: reportage in late twentieth century British and American mainstream drama

Dizertační práce se zabývá specifickým typem dramatické postavy, který pojmenovává „nový posel“ (v určitých kontextech se pak jako vhodnější termín za označení „posel“ jeví též vypravěč či opovědník). Uvádí řadu případových studií, které analyzují příklady užití tohoto typu postavy. Konkrétně analyz...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kačer, Tomáš, 1979- (Autor práce)
Další autoři: Drábek, Pavel, 1974- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2012
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/13712/ff_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Dizertační práce se zabývá specifickým typem dramatické postavy, který pojmenovává „nový posel“ (v určitých kontextech se pak jako vhodnější termín za označení „posel“ jeví též vypravěč či opovědník). Uvádí řadu případových studií, které analyzují příklady užití tohoto typu postavy. Konkrétně analyzuje dramata dvou britských dramatiků, Michaela Frayna a Toma Stopparda, a afroamerického dramatika Augusta Wilsona. Nového posla lze chápat jako následovníka konvenčního typu postavy známé z klasických dramat nejčastěji jako posel. Přítomnost posla v klasickém dramatu má několik důvodů, mezi něž patří uvedení do počáteční dramatické situace (expozice) či oznámení nových informací, jejichž účelem je posunout děj kupředu. Tyto funkce plní i nový posel. Toho však odlišuje fakt, že se nejedná o samostatnou postavu, ale jeho roli v současném mainstreamovém dramatu přejímá některá z hlavních postav, která za tímto účelem na okamžik vystoupí z vlastní identity a poddá se této vedlejší roli. Mezi ta
The thesis introduces the new messenger as a type of dramatic character, and provides examples of the use of this type in a series of case studies of plays by two British playwrights Michael Frayn and Tom Stoppard, and an African-American playwright August Wilson. As the name suggests, the new messenger is a follower of the conventional messenger whose presence in classical drama serves several purposes, such as to present the context of the initial dramatic situation (exposition) and to bring new facts in order to push the action forward. The new messenger also fulfils these functions. What makes it different is the fact that it is not an independent character, but the role it has is assumed by major characters in contemporary mainstream drama, who can step out of their identity and assume the messenger’s role. As far as concerns the main characters, it is primarily journalists and reporters, politicians and their assistants, scientists and teachers, detectives and police officers, hi
Popis jednotky:Vedoucí práce: Pavel Drábek
Fyzický popis:284 l.