Analýza didaktické vybavenosti učebnic dějepisu pro 6. a 7. ročník základní školy
Práce se zabývá tematikou školních učebnic dějepisu se zaměřením na 6. a 7. ročník základní školy. Podmínkou bylo také využít a aplikovat zjištěné výsledky v praxi. Ty mohou lépe pomoci „konzumentům“ školních učebnic vybrat si takové edukační médium, které bude nejlépe splňovat jejich požadavky. K a...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2012
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/15216/pedf_d/ |
Shrnutí: | Práce se zabývá tematikou školních učebnic dějepisu se zaměřením na 6. a 7. ročník základní školy. Podmínkou bylo také využít a aplikovat zjištěné výsledky v praxi. Ty mohou lépe pomoci „konzumentům“ školních učebnic vybrat si takové edukační médium, které bude nejlépe splňovat jejich požadavky. K analýze a následné komparaci posloužily dva metodologické nástroje, pomocí nichž lze posoudit kvalitu vybraných publikací, které v současnosti nabízí český učebnicový trh. Metody také upozornily na případné nedostatky porovnávaných vzorků a ukázaly, v jakém směru je třeba tu kterou učebnici zdokonalit. Konkrétně se jedná o metodu měření didaktické vybavenosti učebnic a měření obtížnosti textu pomocí Komplexní míry obtížnosti textu. V úvodu disertační práce jsou popsány hlavní cíle a důvody zpracování zvoleného tématu. Nechybí ani uvedení hlavní hypotézy spolu s dílčími hypotézami. Teoreticko-metodologická část práce mapuje teorii učebnic z pohledu edukačního procesu, neabsentuje vymezení zmí This thesis deals with History textbooks. It was chosen 18 current Czech history textbooks for the 6th and 7th grade of the primary shool. the condition was using and applicability conditions for the results in practice. This work can help users (teachers, pupils, parents and the other consumers) in choosing didactically appropriate textbooks and on the other hand publishers and authors can find in this work a worthy resource of information too. The analysis and subsequent comparison served two methodological tools that can help you in assessing the quality of selected publications, which currently our Czech textbook market offers. Methods also pointed to possible shortcomings of compared textbooks and showed in what direction we should improve the textbooks. Two main methodological instruments were used for the investigation (research): 1. Method measuring the degree of didactic equipment of textbooks, 2. Method measuring the difficulty level of text through Complex Text Difficulty De |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jaroslav Vaculík |
Fyzický popis: | 288 l. |