Diferenciální a diferenční rovnice s programem Maple

V souladu s moderními trendy ve výuce matematiky, které s sebou přinesly informační technologie, našly v oblasti matematické analýzy největší uplatnění softwarové nástroje CAS - Computer Algebra System. Z těchto nástrojů je na Masarykově univerzitě nejvíce využívám program Maple. Přírodovědecká faku...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kříž, Pavel, 1980- (Autor práce)
Další autoři: Došlá, Zuzana, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/42082/prif_d/
Obálka
LEADER 09202ctm a22013457a 4500
001 MUB01000698064
003 CZ BrMU
005 20200911073043.0
008 111125s2011 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-02-17 
035 |a (ISMU-VSKP)88198 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD004 
072 7 |a 517  |x Matematická analýza  |2 Konspekt  |9 13 
080 |a 517.9  |2 MRF 
080 |a 004.42Maple  |2 MRF 
080 |a 517.537.3  |2 MRF 
100 1 |a Kříž, Pavel,  |d 1980-  |7 mub20201085285  |% UČO 42082  |4 dis 
242 1 0 |a Differential and Difference Equations in Maple  |y eng 
245 1 0 |a Diferenciální a diferenční rovnice s programem Maple  |h [rukopis] /  |c Pavel Kříž 
260 |c 2011 
300 |a 111 l. 
500 |a Vedoucí práce: Zuzana Došlá 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2011 
520 2 |a V souladu s moderními trendy ve výuce matematiky, které s sebou přinesly informační technologie, našly v oblasti matematické analýzy největší uplatnění softwarové nástroje CAS - Computer Algebra System. Z těchto nástrojů je na Masarykově univerzitě nejvíce využívám program Maple. Přírodovědecká fakulta MU program Maple úspěšně využívá již od roku 1998, vznikla zde řada interaktivních výukových materiálů pro základní kurzy matematické analýzy. Podíl autora na jejich přípravě se stal prvním impulsem pro tuto disertační práci, neboť se ukázalo, že standardní nástroje systému Maple zdaleka nebudou dostačovat pro přípravu výukových materiálů k dalším partiím matematické analýzy. Předložená disertační práce je koncipována jako ucelená pomůcka, kterou lze využít jak při výuce matematické analýzy, tak při samostudiu či dílčích aplikovaných výpočtech (např. ve fyzice, aplikované matematice, ekonomii). Důraz je sice kladen i na odstranění rutinních kroků, ale celá práce je zaměřena didakticky, takže autor si dal mimo jiné za cíl odstranit tzv. "efekt černé skříňky", na který vyučující u systému Maple často upozorňují. Jednotlivé procedury jsou naprogramovány tak, aby se vizualizace výpočtů na obrazovce maximálně blížila postupu, který by bylo třeba provést na papíře. Vzhledem k této koncepci jsou kladeny nároky i na některé matematické znalosti uživatele. Práce je rozdělena do čtyř kapitol: 1. Mocninné řady, 2. Diferenciální rovnice, 3. Diferenční rovnice a obsahově odlišnou kapitolu 4. Webové aplikace. Je zřejmé, že cílem práce nebylo zpracovat téma po teoretické stránce ani vytvářet kvantitativně rozsáhlou sbírku příkladů.  |% cze 
520 2 9 |a In agreement with modern trends in mathematics teaching, which have been brought by information technologies, for the field of mathematical analysis software tools CAS - Computer Algebra System - are used most frequently. Out of these tools, the Masaryk University mainly uses Maple. The Faculty of Science, MU, has been using the Maple software with success since 1998; a number of interactive learning materials for basic courses on mathematical analysis have been created here. The author’s cooperation in their preparation became the first impulse for this dissertation thesis, as it became obvious that the standard tools of the Maple system will not be sufficient for the preparation of learning materials for other parts of mathematical analysis. The presented dissertation thesis is designed as a complete aid that can be used both for teaching mathematical analysis and for self-study or partial applied calculations (e.g. in physics, applied mathematics, economy). Emphasis is placed on the removal of routine steps as well; however, the entire study is focused on teaching, therefore, the author, among others, aimed to remove the “black box effect”, which is often pointed out by teachers concerning Maple. Individual procedures are programmed so that the visualization of calculations on the screen closely resembles the procedure that would be necessary on paper. Thanks to this concept, the user also needs to have some mathematical knowledge. The thesis is divided into four chapters: 1. Power series, 2. Differential equations, 3. Difference equations and a chapter different in content 4.Web applications. It is obvious that the aim of the thesis was not to deal with a topic theoretically, neither to create a large collection of exercises. On the contrary, we have focused on a wide usage of the Maple system for the selected topics of mathematical analysis.  |9 eng 
650 0 7 |a diferenciální rovnice  |7 ph119444  |2 czenas 
650 0 7 |a Maple (software)  |7 ph117827  |2 czenas 
650 0 7 |a mocninné řady  |7 ph135407  |2 czenas 
650 0 9 |a differential equations  |2 eczenas 
650 0 9 |a Maple  |2 eczenas 
650 0 9 |a power series  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Matematika (čtyřleté)  |b Obecné otázky matematiky  |c PřF D-MA4 OOMA (OOMA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Došlá, Zuzana,  |d 1956-  |7 xx0010526  |% UČO 2128  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Ústav matematiky a statistiky  |7 kn20091211007  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/42082/prif_d/ 
CAT |c 20111125  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0153 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20120328  |l MUB01  |h 1340 
CAT |a RACLAVSKA  |b 02  |c 20130228  |l MUB01  |h 1317 
CAT |a RACLAVSKA  |b 02  |c 20130301  |l MUB01  |h 1115 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130304  |l MUB01  |h 1332 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130605  |l MUB01  |h 1421 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130605  |l MUB01  |h 1425 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130605  |l MUB01  |h 1425 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20130610  |l MUB01  |h 2302 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130815  |l MUB01  |h 0753 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130815  |l MUB01  |h 0759 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130925  |l MUB01  |h 1142 
CAT |a RACLAVSKA  |b 02  |c 20140331  |l MUB01  |h 1426 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140522  |l MUB01  |h 0739 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140522  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140522  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140522  |l MUB01  |h 0753 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140610  |l MUB01  |h 0742 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140610  |l MUB01  |h 0745 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140610  |l MUB01  |h 0748 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140610  |l MUB01  |h 0754 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140610  |l MUB01  |h 0758 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140611  |l MUB01  |h 0804 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140611  |l MUB01  |h 0809 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140611  |l MUB01  |h 0817 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140611  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0742 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0845 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0855 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0913 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0927 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0937 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0942 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0945 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141126  |l MUB01  |h 0958 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0750 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0840 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0848 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0852 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0903 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141127  |l MUB01  |h 0910 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141204  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141216  |l MUB01  |h 0859 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141216  |l MUB01  |h 0902 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141216  |l MUB01  |h 1017 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150108  |l MUB01  |h 1115 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150108  |l MUB01  |h 1119 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150108  |l MUB01  |h 1130 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150108  |l MUB01  |h 1134 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150108  |l MUB01  |h 1137 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150113  |l MUB01  |h 1337 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150113  |l MUB01  |h 1340 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150113  |l MUB01  |h 1344 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150113  |l MUB01  |h 1344 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150113  |l MUB01  |h 1348 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20150113  |l MUB01  |h 1351 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1448 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1409 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0220 
CAT |a VACOVAX  |b 02  |c 20160219  |l MUB01  |h 0954 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20180905  |l MUB01  |h 2358 
CAT |c 20200217  |l MUB01  |h 1032 
CAT |a PUTNOVAX  |b 02  |c 20200911  |l MUB01  |h 0730 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0956 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1945 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1210 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211116  |l MUB01  |h 1728 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1157 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-02-17 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PRIF  |a Přírodovědecká fakulta  |2 PRSMA  |b ÚK sklad - M  |3 K-12228  |5 3145357309  |8 20130228  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |q 20180620  |r 20130227  |s dar 
AVA |a SCI50  |b PRIF  |c ÚK sklad - M  |d K-12228  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j PRSMA