Sociální kompetence dospívajících:role kognitivních dispozic a vztahového kontextu

Disertační práce sleduje souvislosti utváření schopnosti přejímání sociální perspektivy a stylů identity v dospívání v kontextu kognitivních dispozic a sociálních vztahů. Dokladuje závislost normativních stylů identity resp. zaměření na konzervaci stanoviska s oslabením kognitivních schopností a niž...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Širůček, Jan, 1979- (Autor práce)
Další autoři: Smékal, Vladimír, 1935- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/13410/fss_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce sleduje souvislosti utváření schopnosti přejímání sociální perspektivy a stylů identity v dospívání v kontextu kognitivních dispozic a sociálních vztahů. Dokladuje závislost normativních stylů identity resp. zaměření na konzervaci stanoviska s oslabením kognitivních schopností a nižším sebehodnocení a naopak souvislost informačního stylu resp. zaměření na sdílení s pozitivními rodinnými a vrstevnickými vztahy.
Thesis focus on the development of social-perspective taking ability and identity style formation in context of social relations and cognitive dispositions. The results provide support for hypothesized dependability of normative identity style on low cognitive performance and weak self, whereas informative identity style seems to be cennected with trust and emotional warmth in parent and peer relations.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Smékal
Fyzický popis:128 l.