Sociální kompetence dospívajících:role kognitivních dispozic a vztahového kontextu
Disertační práce sleduje souvislosti utváření schopnosti přejímání sociální perspektivy a stylů identity v dospívání v kontextu kognitivních dispozic a sociálních vztahů. Dokladuje závislost normativních stylů identity resp. zaměření na konzervaci stanoviska s oslabením kognitivních schopností a niž...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/13410/fss_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce sleduje souvislosti utváření schopnosti přejímání sociální perspektivy a stylů identity v dospívání v kontextu kognitivních dispozic a sociálních vztahů. Dokladuje závislost normativních stylů identity resp. zaměření na konzervaci stanoviska s oslabením kognitivních schopností a nižším sebehodnocení a naopak souvislost informačního stylu resp. zaměření na sdílení s pozitivními rodinnými a vrstevnickými vztahy. Thesis focus on the development of social-perspective taking ability and identity style formation in context of social relations and cognitive dispositions. The results provide support for hypothesized dependability of normative identity style on low cognitive performance and weak self, whereas informative identity style seems to be cennected with trust and emotional warmth in parent and peer relations. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Smékal |
Fyzický popis: | 128 l. |