Kulturní krajina Lulečska v terénní výuce geografie

Tato bakalářská práce je zaměřena na terénní výuku geografie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá problematikou terénní výuky, vymezením a charakteristikou modelového území pro terénní výuku. V praktické části jsou navrhnuta tří terénní cvičení. První teré...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Smejkalová, Tereza (Autor práce)
Další autoři: Herber, Vladimír, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/324042/prif_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato bakalářská práce je zaměřena na terénní výuku geografie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá problematikou terénní výuky, vymezením a charakteristikou modelového území pro terénní výuku. V praktické části jsou navrhnuta tří terénní cvičení. První terénní cvičení je zaměřeno na fyzickou geografii a ochranu přírody a je situováno do přírodního parku Rakovecké údolí. Druhé terénní cvičení se zabývá humánní geografií a je zasazeno do obce Luleč v okrese Vyškov. Poslední terénní cvičení je zaměřeno na využívání krajiny člověkem a odehrává se v lulečském kamenolomu a okolí. Výstupem práce jsou vytvořené pracovní listy, metodický návod pro učitele a vzorová řešení pracovních listů pro všechny terénní cvičení.
This work is focused on the field of geography teaching in secondary schools. The work is divided into two parts. The theoretical part deals with cross-training and defining characteristic of the model area for field training. The practical part is designed to three Field Exercises. The first field practice is focused on physical geography and nature conservation and is situated in a natural park Rakovecké údolí. The second field practice deals with human geography and is nestled in the village Luleč in the district Vyskov. The last field exercise is focused on land use and takes place in the Luleč quarry and around. The output of work is created worksheets, methodological guidance for teachers and sample solutions worksheets for all field exercises.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Herber
Fyzický popis:58 l.