Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie

Disertační práce se zaměřuje na téma řečových dovedností ve výuce anglického jazyka. Současné pojetí cizojazyčného vzdělávání vychází z komunikačního přístupu a jeho cíle v podobě komunikační kompetence. Otázkou je, do jaké míry se cíle cizojazyčného vzdělávání promítají do reálné výuky. Cílem výzku...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Šebestová, Simona (Autor práce)
Další autoři: Janík, Tomáš, 1977-
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2011
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/80460/pedf_d/
Obálka
LEADER 07515ctm a22013217a 4500
001 MUB01000680397
003 CZ BrMU
005 20110914100250.0
008 110611s2011 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-12-20 
035 |a (ISMU-VSKP)140688 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003 
072 7 |a 811.111  |x Angličtina  |2 Konspekt  |9 11 
072 7 |a 81  |x Lingvistika. Jazyky  |2 Konspekt  |9 11 
080 |a 811.111  |2 MRF 
080 |a 81'24  |2 MRF 
080 |a 81'233  |2 MRF 
080 |a 81  |2 MRF 
100 1 |a Šebestová, Simona  |7 jx20100830036  |% UČO 80460  |4 dis 
242 1 0 |a Opportunities to develop language skills in English classes: a video study  |y eng 
245 1 0 |a Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie  |h [rukopis] /  |c Simona Šebestová 
260 |c 2011 
300 |a 157 l. 
500 |a Vedoucí práce: Tomáš Janík 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011 
520 2 |a Disertační práce se zaměřuje na téma řečových dovedností ve výuce anglického jazyka. Současné pojetí cizojazyčného vzdělávání vychází z komunikačního přístupu a jeho cíle v podobě komunikační kompetence. Otázkou je, do jaké míry se cíle cizojazyčného vzdělávání promítají do reálné výuky. Cílem výzkumu je posoudit, do jaké míry poskytuje výuka anglického jazyka na 2. stupni základních škol příležitosti k rozvíjení řečových dovedností poslechu, mluvení, čtení a psaní. Výzkumné šetření je realizováno jako videostudie. Výzkumným nástrojem je kategoriální systém, vytvořený na základě konceptu řečových dovedností. Výsledky ukázaly dominantní zastoupení recepce nad produkcí řeči žáky. Nejvíce zastoupenou řečovou dovedností bylo čtení a poslech, relativně méně měli žáci příležitosti k mluvení a psaní. Provedený výzkum ukázal především na výrazné rozdíly ve výuce různých učitelů, zejména v míře uplatňování cílového jazyka. Někteří učitelé vyučují převážně v cílovém jazyce, jiní v jazyce mateřsk  |% cze 
520 2 9 |a The dissertation thesis deals with the topic language skills in Czech lower-secondary English classes. The research is a part of CPV Video Study employing a video-based methodology which is used to carry out observational analyses of the processes of teaching and learning in various school subjects. We focused on the communicative approach as the leading approach in foreign language education and the communicative competence as the goal of foreign language education. The question is whether and to what extent the goals of foreign language education are reflected in English classes in the Czech Republic. The general purpose of the research was to explore the quantity of opportunities which pupils have to develop language skills. A research instrument - a system of categories was developed. The research findings showed that pupils had more opportunities to use receptive skills (listening and reading) then productive skills (speaking and writing), but these opportunities differed among te  |9 eng 
650 0 7 |a angličtina  |7 ph114056  |2 czenas 
650 0 7 |a jazyková výuka  |7 ph162894  |2 czenas 
650 0 7 |a jazykové dovednosti  |7 ph213327  |2 czenas 
650 0 7 |a řečové dovednosti  |7 ph128299  |2 czenas 
650 0 9 |a English language  |2 eczenas 
650 0 9 |a language teaching and learning  |2 eczenas 
650 0 9 |a linguistics competences  |2 eczenas 
650 0 9 |a speech ability  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
658 |a Pedagogika  |b Pedagogika  |c PdF D-PD PEDA (PEDA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Janík, Tomáš,  |d 1977-  |7 mzk2002103161  |% UČO 17210 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra pedagogiky  |7 kn20010709040  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/80460/pedf_d/ 
CAT |c 20110611  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a SRAMKOVA  |b 02  |c 20110803  |l MUB01  |h 0849 
CAT |a JANASOVA  |b 02  |c 20110912  |l MUB01  |h 0902 
CAT |a REPISOVA  |b 02  |c 20110914  |l MUB01  |h 1002 
CAT |a SIMCIKOVAX  |b 02  |c 20111208  |l MUB01  |h 1011 
CAT |a batch  |b 00  |c 20120324  |l MUB01  |h 0148 
CAT |c 20120610  |l MUB01  |h 2026 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20130304  |l MUB01  |h 1241 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1616 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130521  |l MUB01  |h 1626 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130724  |l MUB01  |h 1358 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20130730  |l MUB01  |h 1357 
CAT |c 20140127  |l MUB01  |h 1912 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1427 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1433 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140408  |l MUB01  |h 1439 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0815 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0818 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0825 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140507  |l MUB01  |h 0830 
CAT |a NEDOMOVAX  |b 02  |c 20140519  |l MUB01  |h 2140 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0924 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0926 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20140605  |l MUB01  |h 0929 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0829 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0832 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0836 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0843 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0850 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0906 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 0911 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141002  |l MUB01  |h 1035 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0741 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0752 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20141008  |l MUB01  |h 0900 
CAT |c 20150703  |l MUB01  |h 1144 
CAT |a PTICHAX  |b 02  |c 20150731  |l MUB01  |h 0658 
CAT |a PTICHAX  |b 02  |c 20150731  |l MUB01  |h 0658 
CAT |c 20150901  |l MUB01  |h 1447 
CAT |c 20150921  |l MUB01  |h 1408 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1646 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180822  |l MUB01  |h 1649 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0044 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0052 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190126  |l MUB01  |h 0136 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20190527  |l MUB01  |h 1307 
CAT |c 20191220  |l MUB01  |h 1257 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2222 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200915  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200916  |l MUB01  |h 0041 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 0954 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1942 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1206 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0738 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0743 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0755 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2312 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211024  |l MUB01  |h 2320 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211123  |l MUB01  |h 1554 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230206  |l MUB01  |h 2333 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230207  |l MUB01  |h 0026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0148 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230622  |l MUB01  |h 0154 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230923  |l MUB01  |h 1438 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1157 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-12-20 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-355  |5 3201068648  |8 20110803  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20110803 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-355  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP