Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie
Disertační práce se zaměřuje na téma řečových dovedností ve výuce anglického jazyka. Současné pojetí cizojazyčného vzdělávání vychází z komunikačního přístupu a jeho cíle v podobě komunikační kompetence. Otázkou je, do jaké míry se cíle cizojazyčného vzdělávání promítají do reálné výuky. Cílem výzku...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/80460/pedf_d/ |
LEADER | 07515ctm a22013217a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01000680397 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20110914100250.0 | ||
008 | 110611s2011 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-12-20 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)140688 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 | ||
072 | 7 | |a 811.111 |x Angličtina |2 Konspekt |9 11 | |
072 | 7 | |a 81 |x Lingvistika. Jazyky |2 Konspekt |9 11 | |
080 | |a 811.111 |2 MRF | ||
080 | |a 81'24 |2 MRF | ||
080 | |a 81'233 |2 MRF | ||
080 | |a 81 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Šebestová, Simona |7 jx20100830036 |% UČO 80460 |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Opportunities to develop language skills in English classes: a video study |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie |h [rukopis] / |c Simona Šebestová |
260 | |c 2011 | ||
300 | |a 157 l. | ||
500 | |a Vedoucí práce: Tomáš Janík | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011 | ||
520 | 2 | |a Disertační práce se zaměřuje na téma řečových dovedností ve výuce anglického jazyka. Současné pojetí cizojazyčného vzdělávání vychází z komunikačního přístupu a jeho cíle v podobě komunikační kompetence. Otázkou je, do jaké míry se cíle cizojazyčného vzdělávání promítají do reálné výuky. Cílem výzkumu je posoudit, do jaké míry poskytuje výuka anglického jazyka na 2. stupni základních škol příležitosti k rozvíjení řečových dovedností poslechu, mluvení, čtení a psaní. Výzkumné šetření je realizováno jako videostudie. Výzkumným nástrojem je kategoriální systém, vytvořený na základě konceptu řečových dovedností. Výsledky ukázaly dominantní zastoupení recepce nad produkcí řeči žáky. Nejvíce zastoupenou řečovou dovedností bylo čtení a poslech, relativně méně měli žáci příležitosti k mluvení a psaní. Provedený výzkum ukázal především na výrazné rozdíly ve výuce různých učitelů, zejména v míře uplatňování cílového jazyka. Někteří učitelé vyučují převážně v cílovém jazyce, jiní v jazyce mateřsk |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The dissertation thesis deals with the topic language skills in Czech lower-secondary English classes. The research is a part of CPV Video Study employing a video-based methodology which is used to carry out observational analyses of the processes of teaching and learning in various school subjects. We focused on the communicative approach as the leading approach in foreign language education and the communicative competence as the goal of foreign language education. The question is whether and to what extent the goals of foreign language education are reflected in English classes in the Czech Republic. The general purpose of the research was to explore the quantity of opportunities which pupils have to develop language skills. A research instrument - a system of categories was developed. The research findings showed that pupils had more opportunities to use receptive skills (listening and reading) then productive skills (speaking and writing), but these opportunities differed among te |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a angličtina |7 ph114056 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a jazyková výuka |7 ph162894 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a jazykové dovednosti |7 ph213327 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a řečové dovednosti |7 ph128299 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a English language |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a language teaching and learning |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a linguistics competences |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a speech ability |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
658 | |a Pedagogika |b Pedagogika |c PdF D-PD PEDA (PEDA) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Janík, Tomáš, |d 1977- |7 mzk2002103161 |% UČO 17210 | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Katedra pedagogiky |7 kn20010709040 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/80460/pedf_d/ |
CAT | |c 20110611 |l MUB01 |h 0421 | ||
CAT | |a SRAMKOVA |b 02 |c 20110803 |l MUB01 |h 0849 | ||
CAT | |a JANASOVA |b 02 |c 20110912 |l MUB01 |h 0902 | ||
CAT | |a REPISOVA |b 02 |c 20110914 |l MUB01 |h 1002 | ||
CAT | |a SIMCIKOVAX |b 02 |c 20111208 |l MUB01 |h 1011 | ||
CAT | |a batch |b 00 |c 20120324 |l MUB01 |h 0148 | ||
CAT | |c 20120610 |l MUB01 |h 2026 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20130304 |l MUB01 |h 1241 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1616 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130521 |l MUB01 |h 1626 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130724 |l MUB01 |h 1358 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20130730 |l MUB01 |h 1357 | ||
CAT | |c 20140127 |l MUB01 |h 1912 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1427 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1433 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140408 |l MUB01 |h 1439 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0815 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0818 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0825 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140507 |l MUB01 |h 0830 | ||
CAT | |a NEDOMOVAX |b 02 |c 20140519 |l MUB01 |h 2140 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0924 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0926 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20140605 |l MUB01 |h 0929 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0819 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0829 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0832 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0836 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0843 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0850 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0906 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 0911 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141002 |l MUB01 |h 1035 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0741 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0752 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20141008 |l MUB01 |h 0900 | ||
CAT | |c 20150703 |l MUB01 |h 1144 | ||
CAT | |a PTICHAX |b 02 |c 20150731 |l MUB01 |h 0658 | ||
CAT | |a PTICHAX |b 02 |c 20150731 |l MUB01 |h 0658 | ||
CAT | |c 20150901 |l MUB01 |h 1447 | ||
CAT | |c 20150921 |l MUB01 |h 1408 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151226 |l MUB01 |h 0158 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180822 |l MUB01 |h 1646 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20180822 |l MUB01 |h 1649 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0044 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0052 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0057 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20190126 |l MUB01 |h 0136 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20190527 |l MUB01 |h 1307 | ||
CAT | |c 20191220 |l MUB01 |h 1257 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200915 |l MUB01 |h 2222 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200915 |l MUB01 |h 2259 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20200916 |l MUB01 |h 0041 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 0954 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1942 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1206 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0738 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0743 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0749 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210819 |l MUB01 |h 0755 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211024 |l MUB01 |h 2312 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20211024 |l MUB01 |h 2320 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20211123 |l MUB01 |h 1554 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230206 |l MUB01 |h 2333 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230207 |l MUB01 |h 0026 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0148 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230622 |l MUB01 |h 0154 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230923 |l MUB01 |h 1438 | ||
CAT | |c 20240209 |l MUB01 |h 1157 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-12-20 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-355 |5 3201068648 |8 20110803 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20110803 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-355 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |