Moderní kartografické metody modelování měst
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou modelů měst ve formátu CityGML. Rešeršní část práce je založena na obecném přehledu metod a technologií užívaných v oblasti konstrukce a vizualizace 3D modelů. Na obecnější informace přímo navazuje rozbor samotného formátu CityGML, jeho možností, praktického vy...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2011
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/222752/prif_m/ |
Shrnutí: | Tato diplomová práce se zabývá tvorbou modelů měst ve formátu CityGML. Rešeršní část práce je založena na obecném přehledu metod a technologií užívaných v oblasti konstrukce a vizualizace 3D modelů. Na obecnější informace přímo navazuje rozbor samotného formátu CityGML, jeho možností, praktického využití a existujících rozšíření. CityGML slouží k ukládání a výměně komplexních 3D geometrických, topologických, sémantických i vizuálních informací z různých tématik. V rámci praktické části byl zpracován model brněnské městské části Nový Lískovec. Vytvořeny byly dvě varianty a obě stojí na obsahové kostře tvořené zástavbou a modelem terénu. První varianta je doplněna texturami a je určena k vizualizaci. Druhá je pak založena na kombinaci s daty potřebnými k hlukovému mapování, což je v současnosti nejvíce rozpracovaný obor užití CityGML. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky a nastíněn vývoj tohoto formátu v blízké budoucnosti. This diploma thesis deals with making city models in CityGML format. Theoretical part is based on general overview of methods and technologies used in the area of construction and visualization 3D city models. General information is followed by the analysis of CityGML format itself, its possibilities, practical applications and existing extensions. CityGML can be used for storage and exchange of complex 3D geometrical, topological, semantic and visual information from many thematic fields. In scope of practical part was made a model of one part of Brno town - Nový Lískovec. Two variants were created and they both lie on framework consisting from buildings and digital terrain model. First version has been filled up with textures. Second variant is established on combination with data of noise mapping, which is the most advanced application of CityGML in present. Finally, there are summarized the results and foreshadowed future development of this 3D format in conclusion. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Tomáš Řezník |
Fyzický popis: | 84 l., xxv l. příl. : |