Vazba mezi systémem vzdělávacích cílů a reálných výukových výstupů na příkladu učiva o funkcích na ZŠ

Tématem disertační práce je zjišťování úrovně dosažených cílů v učivu o funkcích v matematice. Jde o učivo mimořádně důležité pro život každého žáka, pokud se má efektivně orientovat v závislostech, se kterými se může setkávat. V teoretické části se zabýváme problematikou výzkumů, které se vztahují...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Budínová, Irena (Autor práce)
Další autoři: Trna, Josef, 1954-2017 (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/15471/pedf_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tématem disertační práce je zjišťování úrovně dosažených cílů v učivu o funkcích v matematice. Jde o učivo mimořádně důležité pro život každého žáka, pokud se má efektivně orientovat v závislostech, se kterými se může setkávat. V teoretické části se zabýváme problematikou výzkumů, které se vztahují k dosahování cílů ve výuce funkcí. Dále se v rámci teoretické části zabýváme tím, jak jsou v současné době specifikovány cíle pro učivo o funkcích v kurikulárních dokumentech. Výzkumná část práce sestává ze tří výzkumných šetření. Jedná se o dva didaktické testy zjišťující úroveň dosažených vědomostí a dovedností u žáků ZŠ a u budoucích učitelů. Třetím šetřením byl pedagogický experiment, v jehož rámci jsme chtěli navrhnout a vyzkoušet výukový model, který by u žáků vedl k efektivnějšímu osvojování vědomostí a dovedností.
The subject of the thesis is to determine a level of reached aims in subject matter of functions in mathematics. The thesis contains two parts - theoretical and experimental. The theoretical part consists of questions of researchs in subject matter of functions and also study of curriculum. The experimental part consists of three research - two didactic tests and pedagogical experiment.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Josef Trna
Fyzický popis:213 l.