Vazba mezi systémem vzdělávacích cílů a reálných výukových výstupů na příkladu učiva o funkcích na ZŠ
Tématem disertační práce je zjišťování úrovně dosažených cílů v učivu o funkcích v matematice. Jde o učivo mimořádně důležité pro život každého žáka, pokud se má efektivně orientovat v závislostech, se kterými se může setkávat. V teoretické části se zabýváme problematikou výzkumů, které se vztahují...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2010
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/15471/pedf_d/ |
Shrnutí: | Tématem disertační práce je zjišťování úrovně dosažených cílů v učivu o funkcích v matematice. Jde o učivo mimořádně důležité pro život každého žáka, pokud se má efektivně orientovat v závislostech, se kterými se může setkávat. V teoretické části se zabýváme problematikou výzkumů, které se vztahují k dosahování cílů ve výuce funkcí. Dále se v rámci teoretické části zabýváme tím, jak jsou v současné době specifikovány cíle pro učivo o funkcích v kurikulárních dokumentech. Výzkumná část práce sestává ze tří výzkumných šetření. Jedná se o dva didaktické testy zjišťující úroveň dosažených vědomostí a dovedností u žáků ZŠ a u budoucích učitelů. Třetím šetřením byl pedagogický experiment, v jehož rámci jsme chtěli navrhnout a vyzkoušet výukový model, který by u žáků vedl k efektivnějšímu osvojování vědomostí a dovedností. The subject of the thesis is to determine a level of reached aims in subject matter of functions in mathematics. The thesis contains two parts - theoretical and experimental. The theoretical part consists of questions of researchs in subject matter of functions and also study of curriculum. The experimental part consists of three research - two didactic tests and pedagogical experiment. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Josef Trna |
Fyzický popis: | 213 l. |