Laboratorní cvičení v geografickém vzdělávání
Bakalářská práce je zaměřena na laboratorní výuku v geografickém vzdělávání. První část obsahuje teoretický základ k celé problematice. V druhé klíčové části jsou navržena tři laboratorní cvičení, ve kterých jsou uplatněny mezioborové vztahy přírodovědných předmětů. První cvičení, s názvem Oxid uhli...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2010
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/265139/prif_b/ |
Shrnutí: | Bakalářská práce je zaměřena na laboratorní výuku v geografickém vzdělávání. První část obsahuje teoretický základ k celé problematice. V druhé klíčové části jsou navržena tři laboratorní cvičení, ve kterých jsou uplatněny mezioborové vztahy přírodovědných předmětů. První cvičení, s názvem Oxid uhličitý, propojuje zeměpis s chemií. Tématem druhého cvičení je ekologie stojatých a tekoucích vod a je navrženo do laboratoře biologie. Třetí laboratorní cvičení je věnováno atmosférickému tlaku, cvičení vytváří vazbu mezi zeměpisem a fyzikou. Součástí laboratorních cvičení jsou i pracovní listy s úkoly a otázkami k danému tématu. Všechna cvičení byla ověřena ve školních laboratorních podmínkách na Gymnáziu v Jihlavě a Gymnáziu ve Žďáře na Sázavou. This Bachelor Thesis is focused on a laboratory tuition in a geographical education. There is involved theoretical basis to the whole theme in the first part of the thesis. In the second part there are proposed three laboratory exercises, in which mutual relations among scientific subjects are applied.The first exercise, called Carbon dioxide, interconnects geography and chemistry. The theme of the second exercise deals with ecology of a static and flowing waters. This one is proposed into biological laboratory. The third exercise is concerned about atmospheric pressure and about interaction between geography and physics. Each laboratory exercise contains worksheets with tasks and questions related to the concrete theme. All the exercises were verified under school laboratory conditions at grammar school in Jihlava and Žďár nad Sázavou. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Herber |
Fyzický popis: | 58 l., [17] l. příl. |