Alternativní přístupy k výuce regionální geografie České republiky na gymnáziu

Diplomová práce se zabývá současným pojetím vedení výuky regionální geografie České republiky na gymnáziích, zhodnocení jednotlivých metod výuky a tvorby vlastního návrhu učebního plánu pro výuku regionální geografie (RG) ČR na gymnáziu v rámci Školního vzdělávacího programu. Práce je rozdělená do t...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Petřvalský, Pavel (Autor práce)
Další autoři: Herber, Vladimír, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2010
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/146319/prif_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá současným pojetím vedení výuky regionální geografie České republiky na gymnáziích, zhodnocení jednotlivých metod výuky a tvorby vlastního návrhu učebního plánu pro výuku regionální geografie (RG) ČR na gymnáziu v rámci Školního vzdělávacího programu. Práce je rozdělená do tři částí. Součástí úvodní teoretické části je hodnocení současných učebnic regionální geografie ČR, map a atlasů a vybraných elektronických softwarů. Následuje část aplikační, kde je porovnávána výuka na gymnáziích v Rožnově pod Radhoštěm a v Brně-Řečkovicích, a to z hlediska podobností a specifik při využívání jednotlivých pomůcek a plnění školního vzdělávacího programu (ŠVP), v závislosti na rámcový vzdělávací program (RVP). Závěrečnou část tvoří vlastní pojetí výuky regionální geografie ČR na gymnáziu, a to v podobě učebního plánu.
The thesis focuses on the present conception of education methods for regional geography of the Czech Republic on gymnasiums, evaluation of those methods and self-creation of teaching plan for the regional geography of the Czech Republic on gymnasium in the field of school educational programme. The thesis is divided into three parts. The first theoretical part includes evaluation of current course books, maps, atlases and chosen electronic software that are targeted on regional geography of the Czech Republic. The theoretical part is followed by the application part, where education methods on gymnasiums in Rožnov pod Radhoštěm and Brno-Řečkovice are compared. Comparison aspects are specifics and details in usage of individual tools and fulfilling of the School Education Programme in dependence of the Framework Educational Programme. The final part equals self-creation of teaching method of regional geography of the Czech Republic on gymnasium in the form of teaching plan.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Herber
Fyzický popis:94 l.