Akademická prokrastinace: Ověření sebeposuzovací škály, prevalence a příčiny prokrastinace

Prokrastinace je označením pro chorobné odkládání úkolů a rozhodnutí na později. Práce je zaměřena na akademickou prikrastinaci. Po úvodním přehledu problematiky prokrastinace se věnujeme přehledu nejpoužívanějších sebeposuzovacích škál pro měření prokrastinace. Provedli jsme studii, která byla zamě...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gabrhelík, Roman, 1978- (Dissertant)
Other Authors: Miovský, Michal, 1975- (Thesis advisor)
Format: Thesis Manuscript
Language:Czech
Published: 2008.
Subjects:
Online Access:http://is.muni.cz/th/114738/fss_d/
Cover Image
Description
Summary:Prokrastinace je označením pro chorobné odkládání úkolů a rozhodnutí na později. Práce je zaměřena na akademickou prikrastinaci. Po úvodním přehledu problematiky prokrastinace se věnujeme přehledu nejpoužívanějších sebeposuzovacích škál pro měření prokrastinace. Provedli jsme studii, která byla zaměřena na validizaci tří škál prokrastinace (Lay, 1986; Solomon & Rothblum, 1984; Aitken, 1982), použili jsme jak statistické, tak kvalitativní metody. Na základě výsledků jsme došli k závěru, že nejvhodnější z metod je Škála prokrastinace pro studenty (Lay, 1986; M = 60,35, Sd. 12,61, alfa 0,84; correlation 0,9; α<0,01). Dále jsme data z předchozí studie podrobili dalším analýzám, vznikly dvě pilotní studie. První pilotní studie byla zaměřená na stanovení prevalence prokrastinace v populaci univerzitních studentů ČR(použita ověřená škála), druhá zaměřená na zjišťování příčin prokrastinace (Solomon & Rothblum, 1984). Provedli jsme faktorovou analýzu, jedna škála byla unidimenzionální (Lay, 198.
Procrastination refers to the postponement of intended action of decision. Focus of this thesis is on academic procrastination. After a general overveiw of procrastination, we provide an overview of some of the most widely used self-assessment scales for measuring procrastination. We have conducted a research focusing on the validization of three procrastination scales (Lay, 1986; Solomon & Rothblum, 1984; Aitken, 1982), using both statistical and qualitative methods. Results indicated that Procrastination Scale for Students (Lay, 1986; M = 60,35, Sd. 12,61, alfa 0,84; correlation 0,9; α<0,01) is the most valid measure for academic procrastination in Czech settings. Additionally, we have used the data from previous study for further analysis, resulting in two pilot studies . First pilot study focused on the prevalence of procrastination (using Lay`s scale) in college student, the second one on reasons for procstatination (Solomon & Rothblum, 1984). Factor analysis were also computed, .
Item Description:Vedoucí práce: Michal Miovský.
Physical Description:145 s.