Česká rodinná politika a rovnost šancí v přístupu k vysokoškolskému vzdělávání
Tato bakalářská práce si klade za cíl zodpovědět otázku, jak podporuje česká rodinná politika rovnost šancí v přístupu nezaopatřených dětí ke vzdělávání na veřejných vysokých školách. K tomu využívá analýzu institucionálních charakteristik. Zaměřuje se na ekonomická opatření. K hodnocení rovnosti v...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2008.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/182320/fss_b/ |
Shrnutí: | Tato bakalářská práce si klade za cíl zodpovědět otázku, jak podporuje česká rodinná politika rovnost šancí v přístupu nezaopatřených dětí ke vzdělávání na veřejných vysokých školách. K tomu využívá analýzu institucionálních charakteristik. Zaměřuje se na ekonomická opatření. K hodnocení rovnosti v přístupu autorka využívá hledisko nezaopatřenosti dítěte, hledisko úplnosti rodiny a hledisko ekonomické situace. Z hlediska ekonomické situace rodiny autorka hodnotí vybraná opatření prostřednictvím tří kritérií: podle kritéria poměru příjmů k životnímu minimu, podle kritéria možného vyrovnání příjmů a podle kritéria času. Na základě výsledků provedené analýzy institucionálních charakteristik nelze tvrdit, že děti z neúplných rodin mají z ekonomického hlediska v okamžiku rozhodování o případném studiu na veřejné vysoké škole stejné šance jako děti z rodin úplných. Neúplná rodina může ohledně ekonomické situace v případě studia dítěte na vysoké škole pociťovat větší nejistotu než rodina úpl. This bachelory work makes a tendency to answer the question, how the czech family policy is a prop for the equality of chances in approach of unprovided children to the education on public universities. To this effect the analysis of institutional characteristics is exploiting. This bachelory work is focusing on economical precautions. For the evaluation of equality in approach a few of points of view are exploit: children unproviding, family integrity and economical situation. Authoress evaluates selected precautions by using of three criterions: in compliance with the proportion of incomes to the living wage, in compliance with eventual equalising of incomes and in compliance with the criterion of time. Base on the results of carried out analysis of institutional characteristics it is impossible to declare, that children from single-parent families have from the economical point of view the same chances in the moment of decision process about eventual studies on public university . |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Blanka Plasová. |
Fyzický popis: | 68 l. : tab. |