Zkoumání učitele, žáka a jejich interakcí z hlediska pedagogické psychologie
Práce se zabývá tématem vlivu školního hodnocení (jako součásti interakce probíhající mezi učitelem a žáky) na vývoj některých osobnostních charakteristik žáků mladšího školního věku. V teoretické části se dozvíme, co charakterizuje mladší školní věk, jaké jsou zákonitosti vývoje, co je to jáství. D...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2008.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/134708/fss_b/ |
Shrnutí: | Práce se zabývá tématem vlivu školního hodnocení (jako součásti interakce probíhající mezi učitelem a žáky) na vývoj některých osobnostních charakteristik žáků mladšího školního věku. V teoretické části se dozvíme, co charakterizuje mladší školní věk, jaké jsou zákonitosti vývoje, co je to jáství. Dále jsou zmíněny ty charakteristiky žákovy osobnosti, na něž má podle dosavadních teoretických poznatků školní hodnocení vliv, důraz je kladen na sebehodnocení. V závěru teoretické části se pak čtenáři seznámí s poznatky o školním hodnocení. Empirická část pak popisuje výzkum s kvantitativním designem, kterého se zúčastnilo přes 150 žáků ze dvou brněnských základních škol. V tomto výzkumu jde primárně o zjištění vztahu mezi hodnocením, které žák dostává od svého třídního učitele a mezi žákem percipovaným sebehodnocením. Text deals with impact of school evaluation on child development. Text attends to children at first grade of primary school. In theoretic part can reader find informations about characteristics of this age, about patterns of development, about self-esteem, self-concept a and school evaluation. In empiric part we can learn more about research, which tried to find connections between self-esteem and school evaluation. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Josef Lukas. |
Fyzický popis: | 64 s. |