Zvládání zátěže: efektivita strategií zvládání a jejich změny v čase

Diplomová práce se zabývá problematikou strategií zvládání zátěže a subjektivního hodnocení efektivity těchto strategií v kontextu zátěžových situací spojených s problémy adaptace na vysokou školu. Základním cílem našeho výzkumu bylo zjistit, zda dochází v průběhu času ke změnám v individuální struk...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Moravová, Lenka (Autor práce)
Další autoři: Blatný, Marek, 1965- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2007
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/86325/ff_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá problematikou strategií zvládání zátěže a subjektivního hodnocení efektivity těchto strategií v kontextu zátěžových situací spojených s problémy adaptace na vysokou školu. Základním cílem našeho výzkumu bylo zjistit, zda dochází v průběhu času ke změnám v individuální struktuře copingových strategií uplatňovaných při zvládání problémů adaptace na vysokou školu, a zda jsou tyto potenciální změny ovlivněny hodnocením subjektivní efektivity uplatňovaných strategií zvládání. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část zahrnuje definici a vysvětlení základních pojmů problematiky zvládání zátěže, přiblížení základních teoretických konceptů dané oblasti a popis faktorů ovlivňujících individuální způsoby zvládání zátěžových situací. Zvláštní pozornost je věnována problematice efektivity a subjektivní efektivity strategií zvládání zátěže. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na proces adaptace na vysokou školu a problémy s ním spoje
This diploma thesis deals with structure of coping strategies, changes in this structure and perceived effectiveness of coping strategies used by first-year university students. Above-mentioned issues are studied in the context of difficulties in process of students‘ adjustment to college. Main goal of this study is to discover prospective changes in the structure of coping strategies used by first-year students, and also if any changes in the structure of coping strategies are influenced by perceived effectiveness of those coping strategies. This thesis is divided into two parts, theoretical and exploratory. The theoretical part concerns definitions and explanations of basic terms linked with issue of coping and coping strategies, description of main concepts in coping theory, and also description of the factors, which influence individual use of coping strategies. Special attention is paid to the issue of effectiveness and perceived effectiveness of coping strategies. Closing chapter
Popis jednotky:Vedoucí práce: Marek Blatný
Fyzický popis:125 l., [21] l.