Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
V současné době, kdy technický rozvoj přináší nové druhy a způsoby v oblasti tvorby a užívání autorských uměleckých děl, se stává problematika jejich autorskoprávní ochrany často diskutovanou otázkou. Přesto se domnívám, že povědomí laické veřejnosti je o této problematice stále takřka nulové. Jedno...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/145641/ff_b/ |
Shrnutí: | V současné době, kdy technický rozvoj přináší nové druhy a způsoby v oblasti tvorby a užívání autorských uměleckých děl, se stává problematika jejich autorskoprávní ochrany často diskutovanou otázkou. Přesto se domnívám, že povědomí laické veřejnosti je o této problematice stále takřka nulové. Jednou z oblastí, která je rozvojem digitálních technologií (v tomto případě zejména internetu, DVD, kabelových televizí apod.) ohrožena nejvíce, je audiovizuální tvorba. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla zmapovat, jak jsou autorská práva audiovizuálních děl chráněna a jak se jejich ochrana historicky vyvíjela. Vzhledem k tomu, že audiovizuální tvorba je jako oblast autorské tvůrčí činnosti relativně mladá, bylo i její začleňování do předmětů ochrany autorského zákona pozvolné. První verze autorského zákona z roku 1895 nezakotvovala tento předmět činnosti vůbec, následující právní úpravy se touto otázkou začínaly zabývat až s rozvojem kinematografie (později audiovize jako celku). Zájem. At present, when the technical development brings new types and ways in the field of production, and use of works of art in copyright, problems of the copyright protection have become the matter under discussion. Nevertheless, I think that there is an almost complete lack of awareness of the issues involved with the lay public. One of the areas which is most endangered by the development of the digital technology (in this case especially the Internet, DVD, cable television, and the like) is the audiovisual production. For this reason, I decided to map out how the copyrights of audiovisual works are protected, and how their protection had historically developed. With regard to the fact that the audiovisual production is relatively young within the field of the author creative activities, its integration into the subject matter of the Copyright Act had been gradual. The first version of the Copyright Act of 1895 did not include this subject of the activity at all, the foll. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Petr Szczepanik. |
Fyzický popis: | 49 l. |