Obsazení, rozmístění a řízení operního orchestru italského typu v 18. století
Práce zachycuje nejdůležitější principy obsazení, rozmístění a řízení operního orchestru italského typu v 18. století. Ideální zvukový účinek hudby je možný pouze při správném obsazení jednotlivých nástrojových skupin v odpovídajícím poměru. Z tohoto pohledu je zkoumáno nástrojové obsazení, rozesaze...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/146838/ff_b/ |
Shrnutí: | Práce zachycuje nejdůležitější principy obsazení, rozmístění a řízení operního orchestru italského typu v 18. století. Ideální zvukový účinek hudby je možný pouze při správném obsazení jednotlivých nástrojových skupin v odpovídajícím poměru. Z tohoto pohledu je zkoumáno nástrojové obsazení, rozesazení hudebníků a dobový způsob řízení za součinnosti kapelníka a koncertního mistra. Teoretické poznatky získané z dobových pramenů jsou konfrontovány výsledky výzkumu provozovací praxe italské opery seria v zámeckém divadle v Českém Krumlově, který vychází z prostorového uspořádání zdejšího orchestřiště s originálním podélným notovým pultem. The bachelor thesis deals with the most important principles of instrumental setting, space organization and direction of Italian-type opera orchestra in the 18th century. Interrelations between instrument groups, number of players in ensembles, seating of instrumentalists in the orchestra pit and the period way of dual direction as a cooperation of the Kapellmeister with the first violinist are researched on the account of the historic sources and iconography. Theoretic knowledge is confronted with the experience from research of the performance practice of the Italian Opera seria in the Castle Theatre in Český Krumlov, where the original orchestra pit and the linear music stand are preserved. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jana Perutková. |
Fyzický popis: | 40 l., xvii l. příl. |