Televizní reklama z pohledu kognitivní teorie
Zkoumali jsme televizní reklamu z pohledu kognitivní teorie. Hlavním zdrojem našich analýz byly reklamy z českých televizních kanálů (Čt1, Čt2, Nova a Prima), ale využili jsme i materiál dostupný na internetu (http://www.youtube.com). Nejprve jsme mluvili o reklamách z pohledu sémiopragmatiky. Díky...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/44479/ff_m/ |
Shrnutí: | Zkoumali jsme televizní reklamu z pohledu kognitivní teorie. Hlavním zdrojem našich analýz byly reklamy z českých televizních kanálů (Čt1, Čt2, Nova a Prima), ale využili jsme i materiál dostupný na internetu (http://www.youtube.com). Nejprve jsme mluvili o reklamách z pohledu sémiopragmatiky. Díky tomu jsme viděli základní vlastnosti z textuálního, ale i z kognitivního pohledu. Především jsme shledali charakteristický prvek televize - velké množství vsuvek do probíhajícího televizního toku a mnoho fragmentací televizní obrazovky. Tyto vsuvky se ukázali být velmi důležité, protože ovlivňují divákovy kognitivní procesy - evokují jistý druh odstupu od diegeze. Při analýzách jsme nevyužili empirického výzkumu, protože toho nebylo třeba: vyšli jsme z teoretického vymezení žánrů Torbenem Grodalem. Předpokladem bylo, že jeho model je aplikovatelný na jakýkoli audiovizuální tok, tedy i na TV reklamu. Zkoumali jsme televizní reklamu samu o sobě a divákovy kognitivní procesy a emotivní re. We investigated the television advertisements from the cognitive point of view. The main resource of our analysis were advertisements from Czech TV channels (Čt1, Čt2, Nova and Prima), but we took some material from the internet as well (http://www.youtube.com). At first we spoke about commercials from the view of semiopragmatic. That shows us the main properties of television flow from the textual point of view but even from cognitive one. Mainly, we could see characteristic aspect of television - many interjections of a running flow and many fractions of TV screen. These fractions are very important because of cognitive processes triggered by audiovisual flow - they evoke certain kind of distance of a television viewer from the diegesis. This distance is nevertheless obviously different from the distance during watching the genre of metafiction, comedy or schizoid fiction, because it is induced by another ways: distance from the metafiction is induced by the meaningful cliché but. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jakub Kučera. |
Fyzický popis: | 48 l. + 1 DVD. |