Dopravní charakteristiky venkovského prostoru
Hlavním tématem dizertační práce je analýza dopravních vlastností vybraných venkovských území v regionu NUTS 2 Jihovýchod. Práce respektuje předpoklad úzké vazby mezi dopravou a územním uspořádáním sídelního systému, neboť vnímá dopravu jako klíčový prvek při vytváření interakcí mezi různě disponova...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2007.
|
Témata: | |
On-line přístup: | Elektronická verze přístupná pouze pro studenty a pracovníky MU |
Shrnutí: | Hlavním tématem dizertační práce je analýza dopravních vlastností vybraných venkovských území v regionu NUTS 2 Jihovýchod. Práce respektuje předpoklad úzké vazby mezi dopravou a územním uspořádáním sídelního systému, neboť vnímá dopravu jako klíčový prvek při vytváření interakcí mezi různě disponovanými místy zemského povrchu. Za taková odlišná místa lze přitom považovat i města a venkov \x{2013} města jako místa koncentrace příležitostí a venkov jako prostor, v němž je dekoncentrováno obyvatelstvo. Úvodní části práce jsou věnovány dopravě jako fenoménu, který je častým tématem geografického výzkumu. Pozornost je vzhledem k tématu práce věnována i vztahu hromadné a individuální dopravy v evropském a českém kontextu, pominut není ani výhled do budoucnosti. Mezi úvodní kapitoly je možné zařadit i pasáž \x{201e}Metodika práce\x{201c}, která obsahuje detailní popis provedených analýz dopravní dostupnosti a dopravní obslužnosti. Kromě zdůvodnění výběru zkoumaných území je do ní zahrnuta také formulace účelu . The main topic of this dissertation is the analysis of transport features of selected rural areas in the region of NUTS 2 Southeast. The dissertation respects the assumption of a close link between transport and regional composition of settlement system because it sees transport as a key factor in the creation of interaction between places of various qualities on the surface of the Earth. Even urban and rural settlements can be regarded as such places \x{2013} cities being places of concentrated opportunities and country as space with dispersed population. The introductory section of the work deal with transport as a phenomenon which is a frequent object of geographical research. Due to the nature of the work, special attention is paid to the relationship between public and individual transport in the European and Czech context including the view of the future. Among the introductory chapters is also a Methodology section, which contains a detailed description of the conducted analyses of t. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Václav Toušek. |
Fyzický popis: | 1 CD-ROM. |